رئيس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد
تصویب گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از به تصویب رسیدن گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در این کمیسیون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز رضا رحمانی گفت: گزارش هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در جلسه دیروز این کمیسیون بررسی شد و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی ادامه داد: در این جلسه از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت شده بود تا به سوالات نمایندگان پاسخگو باشد، چهار سوال از وی پرسیده شد که یک سوالکننده از پاسخهای نعمتزاده قانع شد و سه نفر دیگر قانع نشدند که مقرر شد تا مستنداتی برای قانع شدن این نمایندگان در جلسات بعد ارائه شود.
از سوی دیگر رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: تعیین قیمت از وظایف شورای رقابت نیست و این بدعت در دولت قبلی پایهگذاری شد.
علی علیلو با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی وابسته به دولت است، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور در دست دولتها بوده و انحصار این مجموعهها از 35 سال گذشته و از دولتهای قبلی تا به امروز کاملا در دولت خلاصه شده و هر جا که دولت خواسته از نیرویی استفاده کند و پست و مقامی را برای فردی پیشکشی کند واحدهای خودروسازی در دسترس و تیررس دولت بوده است.
علیلو از بین بردن انحصار را از وظایف ذاتی شورای رقابت در تمام موارد عنوان کرد.
وی در پایان به قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: قیمت کنونی خودروهای داخلی بسیار بالاتر از قیمت واقعی است و به عنوان نمونه در خودروهایی در رنج مثلا پراید باید شاهد 20 تا 40 میلیون ریال کاهش باشیم. در خودروهایی با قیمت بالاتر نیز حداقل بین 100 تا 150 میلیون ریال باید کاهش قیمت اتفاق بیفتد تا بگوییم این محصول با قیمت واقعی عرضه شده است.
وی ادامه داد: در این جلسه از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت شده بود تا به سوالات نمایندگان پاسخگو باشد، چهار سوال از وی پرسیده شد که یک سوالکننده از پاسخهای نعمتزاده قانع شد و سه نفر دیگر قانع نشدند که مقرر شد تا مستنداتی برای قانع شدن این نمایندگان در جلسات بعد ارائه شود.
از سوی دیگر رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: تعیین قیمت از وظایف شورای رقابت نیست و این بدعت در دولت قبلی پایهگذاری شد.
علی علیلو با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی وابسته به دولت است، اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور در دست دولتها بوده و انحصار این مجموعهها از 35 سال گذشته و از دولتهای قبلی تا به امروز کاملا در دولت خلاصه شده و هر جا که دولت خواسته از نیرویی استفاده کند و پست و مقامی را برای فردی پیشکشی کند واحدهای خودروسازی در دسترس و تیررس دولت بوده است.
علیلو از بین بردن انحصار را از وظایف ذاتی شورای رقابت در تمام موارد عنوان کرد.
وی در پایان به قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: قیمت کنونی خودروهای داخلی بسیار بالاتر از قیمت واقعی است و به عنوان نمونه در خودروهایی در رنج مثلا پراید باید شاهد 20 تا 40 میلیون ریال کاهش باشیم. در خودروهایی با قیمت بالاتر نیز حداقل بین 100 تا 150 میلیون ریال باید کاهش قیمت اتفاق بیفتد تا بگوییم این محصول با قیمت واقعی عرضه شده است.