قائممقام وزیر خبر داد
برنامه وزارت نیرو برای جدا کردن آب شرب از آب بهداشتی
قائممقام وزیر نیرو از تغییر رویکرد وزارت نیرو از فعالیتهای سازهای به فعالیتهای غیرسازهای خبر داد و گفت: تفکیک تدریجی آب شرب از آب بهداشتی در دستور کار وزارت نیرو است که باید در خصوص آن اطلاعرسانی مناسبی شود.
ستار محمودی در نخستین جشنواره آگاهیبخشی و فرهنگسازی در صنعت آب و برق، با بیان اینکه روابط عمومی معمار اصلی اطلاعرسانی و پل میان وزارت نیرو، شرکتهای زیرمجموعه و مردم است، گفت: روابط عمومی با مباحث گستردهای مانند آب، فاضلاب، تنوع متقاضیان (صنعت، کشاورزی، خدمات و محیطزیست) و چالشهای بزرگی مانند (خشکسالی، تغییر آب و هوا و...) در ارتباط هستند.وی تصریح کرد: در گزارشی که درجه حرارت نقاط مختلف جهان را از سال 2010 تا2100 پیشبینی کرده است، شرایط موجود در برخی نقاط پر آب جهان در سال 2050 مانند شرایط کنونی ایران میشود.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به برنامههای پیشنهادی وزیر نیرو به مجلس، تغییر روند از فعالیتهای سازهای به غیرسازهای را یکی از محورهای اصلی برنامه وی عنوان کرد و گفت: در برنامههای سازهای سرمایهگذاری عمدهای تاکنون صورت گرفته و تغییر جهت دولت به صورت بنیادی از رویکرد سازهای به غیر سازهای است.
وی افزود: تحلیلها و تفسیرها باید از درون روابط عمومیها برای مدیران بیرون بیاید.قائممقام وزیر نیرو با بیان اینکه باید با کمک روابط عمومیها استانداردها و مقررات با مردم در میان گذاشته شود، گفت: باید استانداردها حاکم شود تا تغییر شیوه اتفاق بیفتد.
محمودی تصریح کرد: با استانداردسازی کولر، لباسشويی و ظرفشویی بین 40 تا 50 درصد صرفهجویی در مصرف آب صورت میپذیرد.وی تفکیک تدریجی آب شرب از آب بهداشتی، مدیریت مصرف، مدیریت بهرهوری، اقتصاد آب و برق، تغییر پیک، پیکزایی و مسايل آموزشی را از جمله مسايل مهمی عنوان کرد که باید توسط روابط عمومیها انجام شود و ادامه داد: سالانه میلیاردها تومان هزینه میشود تا 10 روز پیک تابستان پشت سر گذاشته شود در صورتی که اگر مردم در زمینه پیکزایی و تغییر ساعت پیک آگاه شوند، این هزینه میتواند در بخشهای دیگری به کار رود.
محمودی ادامه داد: با برنامهریزیهای دقیق و بلندمدت میتوان به این اهداف رسید.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به برنامههای پیشنهادی وزیر نیرو به مجلس، تغییر روند از فعالیتهای سازهای به غیرسازهای را یکی از محورهای اصلی برنامه وی عنوان کرد و گفت: در برنامههای سازهای سرمایهگذاری عمدهای تاکنون صورت گرفته و تغییر جهت دولت به صورت بنیادی از رویکرد سازهای به غیر سازهای است.
وی افزود: تحلیلها و تفسیرها باید از درون روابط عمومیها برای مدیران بیرون بیاید.قائممقام وزیر نیرو با بیان اینکه باید با کمک روابط عمومیها استانداردها و مقررات با مردم در میان گذاشته شود، گفت: باید استانداردها حاکم شود تا تغییر شیوه اتفاق بیفتد.
محمودی تصریح کرد: با استانداردسازی کولر، لباسشويی و ظرفشویی بین 40 تا 50 درصد صرفهجویی در مصرف آب صورت میپذیرد.وی تفکیک تدریجی آب شرب از آب بهداشتی، مدیریت مصرف، مدیریت بهرهوری، اقتصاد آب و برق، تغییر پیک، پیکزایی و مسايل آموزشی را از جمله مسايل مهمی عنوان کرد که باید توسط روابط عمومیها انجام شود و ادامه داد: سالانه میلیاردها تومان هزینه میشود تا 10 روز پیک تابستان پشت سر گذاشته شود در صورتی که اگر مردم در زمینه پیکزایی و تغییر ساعت پیک آگاه شوند، این هزینه میتواند در بخشهای دیگری به کار رود.
محمودی ادامه داد: با برنامهریزیهای دقیق و بلندمدت میتوان به این اهداف رسید.