kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

نادران:دولت راضی نگه‌داشتن مدیران خود را به رضایت مردم ترجیح می‌دهد

نماینده سابق مجلس: تنها چیزی که الآن برای دولت مهم است راضی نگه داشتن مدیران کشور به هر قیمتی است تا شبکه مدیران سال بعد در حمایت از آقای روحانی وارد میدان شوند و به وی کمک کنند.


الیاس نادران نماینده سابقه مجلس  درباره رویکرد سیاسی دولت روحانی گفت: مجموعه متصل به آقای روحانی به لحاظ سیاسی نه در اردوگاه راست تعریف می‌شوند نه در اردوگاه چپ. نه اردوگاه اصولگرایان نه اصلاح‌طلبان. مجموعه‌ای از مدیرانی هستند که با نگاه اشرافی به حکومت و نگاه اعلی‌حضرتی به رعیت می‌خواهند کشور را اداره کنند. اصلاً برایشان خیلی گرایش سیاسی موضوعیت ندارد.
وی در ادامه افزود :اساساً شعار مبارزه با فساد برای دولتی که وزیرش علنی از قاچاقچی حمایت می‌کند و در دولت با او هیچ برخورد سلبی و تنبیهی نمی‌شود به مضحکه شبیه است.
نماینده سابق مجلس همچنین عدم برخورد با حقوقهای نجومی و همراهی هیئت رئیسه مجلس را موضوعی از قبل برنامه‌ریزی شده عنوان کرد و گفت: اینها میخواهند بگویند ما پرورش‌دهنده مدیرانی هستیم که برای گرفتن این سقف از حقوق و مزایا از بیت‌المال منعی برایشان وجود ندارد. ممکن است این کار در آستانه انتخابات عده‌ای را عصبانی کند، عده‌ای دلخور شوند، ممکن است عمومیتی از مردم ناراضی شوند. ولی اهمیتی ندارد. برای دولتی که به لحاظ درآمدی جایگاهش در طبقه اشراف و بالای جامعه است، دلخوری و نگرانی آن‌ها موضوعیت ندارد.
این فعال سیاسی در ادامه درباره وعده انتخاباتی روحانی مبنی بر اینکه  در کنار چرخیدن سانتریفیوژها، چرخ زندگی مردم هم بچرخد، گفت: آقای روحانی و تیم همراهش در نیاوران، در دوران دولت آقای احمدی‌نژاد مدعی بودند که ۱۵ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌هاست و ۸۵ درصد ناشی از سوء مدیریت دولت. اگر این ادعاها متکی به یک پیمایش علمی و تحقیقات درست بوده باشد، امروز باید ایشان در برابر وضعیت موجود جواب دهد. امروز قبول اینکه چرخ اقتصاد کشور دارد می‌چرخد، برای خود دولتی‌ها هم کار مشکلی است.
وی ادامه داد:  تنها چیزی که الآن برای دولت مهم هست، این است که به هر قیمتی که شده مدیران کشور را راضی نگاه دارند تا شبکه مدیران کشور بتوانند در حمایت از آقای روحانی سال بعد بیایند وارد میدان شوند و به ایشان کمک کنند. نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از گفت و گوی خود با مشرق به موضوع قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور اشاره کرد و گفت: الآن شیوه‌های متعدد به کار می‌گیرند. به عنوان نمونه هواپیماهایی که از ترکیه می‌آیند  و در فرودگاه امام می‌نشینند و بلافاصله از فرودگاه امام می‌آیند فرودگاه مهرآباد چه تخلیه می‌کنند؟ که نه گمرک وجود دارد نه بازرسی وجود دارد.اصلاً محال است کسی قاچاق در این کشور به صورت سازمان یافته بکند و دست مقامات دولتی و مدیران دولتی در آن شراکت نداشته باشد. محال است. حتماً با او برخورد می‌کنند. وزیری که در ابتدای این دولت تعرفه واردات منسوجات از ترکیه را ۳۰ درصد ترجیحاً کاهش داد، این‌ها به دنبال این‌طور روشها هستند برای تأمین مالی.
نادران گفت: این فاجعه است که یک دولتی اجازه دهد مدیرانش حقوق چند ده میلیون تومانی بگیرند ولی برای پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم و اقشار پایین دست جامعه بگوید ما عزا گرفتیم و واقعاً هم عزا بگیرند. چرا باید عزا بگیرند؟ چرا باید یک نفر به خودش اجازه دهد با پشتیبانی یک مقام عالی رتبه اجرایی کشور هزاران میلیارد تومان منابع این کشور را بردارد ببرد خارج از کشور و آقایان عزا نگیرند؟
وی همچنین درباره اینکه اگر  آقای روحانی دوره بعد رأی بیاورد، چشم‌انداز کشور به کجا کشیده می‌شود هم گفت: فکر می‌کنم باید یک راهی پیدا کنیم برای آن مردمی که نمی‌توانند یک جوری هماهنگ کنند خودشان را با شرایط، بروند بنگلادشی، افغانستانی، جایی یک کاری برای خودشان دست و پا کنند. اینجا دیگر نمی‌توانند.