kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴

برنامه‌های بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر

برنامه‌های بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر، هدیه ویژه به زنان ایرانی همزمان با آغاز هفته زن، ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولت، برداشتن سهمیه‌بندی جنسیتی در کنکور امسال، بررسی راهکارهای جایگزین برای حضور بیشتر زنان در محل کار پس از زایمان، بررسی وضعیت یارانه زنان بدسرپرست از مهمترین محورهای نشست خبری معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده است.

به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی دیروز در نشستی خبری به مناسبت بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر با تشریح برنامه‌های این هفته گفت: برای برگزاری هفته زن با 26 استان و 23 دستگاه اجرایی مکاتبه شد که تمامی آنها برنامه‌های خود را در دو قالب فرهنگی و اجتماعی مانند پروژه‌های علمی تحقیقاتی، کارگاه‌های آموزشی، تقدیر و تجلیل، برپایی نمایشگاه، مسابقه، برنامه‌های تفریحی و افتتاح پروژه اعلام کردند.
رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن تصریح کرد: در مجموع 41 هزار و 699 برنامه فرهنگی و 28 هزار و 489 برنامه اجتماعی از طرف استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ما پیشنهاد شده که از این میان 7 هزار و 416 برنامه برای دستگاه‌ها و 62 هزار برنامه مربوط به استانها بوده است. ضمن آنکه برنامه‌های آموزش و پرورش در این آمار احتساب نشده است.
مولاوردی در پاسخ به خبرنگاری درباره خبر خوش معاونت زنان برای بانوان ایرانی در هفته زن گفت: هدف ما آن است که از اقدامات و عملکردهای کلیشه‌ای در این هفته جلوگیری کنیم و به سمت حل مشکلات زنان در این هفته برویم به همین دلیل در این موضوع پیش‌قدم شده و موضوع افزایش مرخصی زایمان را معاونت به شدت پیگیری کرد که در نهایت هیئت دولت به معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که اعتبار لازم برای افزایش مرخصی زایمان باید اختصاص داده شود. ما امیدوار هستیم که همزمان با آغاز این هفته رئیس‌جمهور اختصاص کامل این اعتبار را به عنوان هدیه ویژه به زنان ایرانی اعلام کند. ضمن آنکه بیمه زنان خانه‌دار را در تعامل با فراکسیون زنان مجلس پیگیری کرده‌ایم و در نهایت قرار است که لایحه بیمه زنان خانه‌دار در هفته زن به هیئت دولت ارسال شود تا دولت آن را به مجلس ارائه دهد.