kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

اعتراف افسر رژیم صهیونیستی:اسرائیل بازنده جنگ 51 روزه علیه غزه بود(پرونده)

یک افسر اسرائیلی که در جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شرکت داشته است‌، اعتراف کرد که در جنگ 51 روزه سال 2014، حماس پیروز این جنگ و رژیم صهیونیستی بازنده بود.



«روعی عیدان» افسر و فعال رسانه‌ای اسرائیلی که در جنگ 51 روزه سال 2014 علیه نوار غزه شرکت داشته،در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو»، دست به اعترافات جالبی در خصوص جنگ غزه زد و حماس را برنده این جنگ دانست.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «معاریو»، عیدان گفت: حماس در طول دو ماه کامل با شلیک (پی در پی) موشک، تمامی بازوهای دولت اسرائیل را فلج کرد، فرودگاه «بن‌گوریون» را بست و در نهایت، آنها (رهبران حماس) بودند که به شلیک موشک‌ها پایان دادند، نه به این دلیل که ما شکستشان دادیم، بلکه به آنچه می‌خواستند دست یافتند. ما کسانی هستیم که خواهان پایان جنگ بودیم و به سرعت عقب نشستیم. عیدان در معرفی خودش به این روزنامه صهیونیستی افزود، من یک افسر یگان تهاجمی اسرائیل در جنگ 51 روزه علیه غزه بودم اما در اتاق نظارت، تصاویر هوایی اتفاقات میدان را می‌دیدم. ارتش چیزی از تونل‌ها نمی‌دانست ، ما قبل از جنگ درباره آنها شنیده بودیم، هیچ کسی چیزی درباره مکان‌های این تونل‌ها نمی‌دانست و پس از اینکه از ضربات ناشی از این تونل‌ها غافلگیر شدیم، دولت تمام توان خود را برای مبارزه با این تونل‌ها بسیج کرد. وی تصریح کرد، حتی زمانی که این تونل‌ها را پیدا می‌کردیم نمی‌دانستیم باید چگونه رفتار کنیم، وارد شویم یا نه؟ آیا تونل بمب‌گذاری شده یا نه؟ حتی ما درباره منفجر کردن تونل‌ها هم قبل از جنگ آموزش ندیده بودیم. عیدان در ادامه گفت: تمامی راه‌هایی که ما برای استتار خود انجام می‌دادیم، برای دشمن از قبل روشن بود، حماس از طریق تمام تونل‌هایش به سمت ما تیراندازی می‌کرد و شلیک خمپاره هم متوقف نمی‌شد. بعد از همه اینها، ما نظامیان و رهبران سیاسی و نظامی، تمایل به جنگ و ادامه آن را از دست دادیم و ما اول عقب‌نشینی کردیم و حماس طرفی بود که پیروز شد. جنگ اسرائیل علیه غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی با حملات نیروی هوایی اسرائیل آغازشد و مناطق مختلف نوار غزه هدف حمله‌های صهیونیستی قرار گرفت. فلسطینیان و گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز مناطق تحت کنترل اسرائیل را موشک‌باران کردند.