kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
نزدیک شدن مواضع رئیس‌جمهور سابق با انصارالله

عبدالله صالح از حامیانش خواست علیه مزدوران آل‌سعود وارد نبرد شوند

علی عبدالله صالح از حامیانش خواست در جبهه‌های جنگ در نوار مرزی با عربستان حضور گسترده داشته باشند و برای تأمین امنیت صنعا تلاش کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور سابق یمن در مقابل اعضای حزب کنگره سراسری مردمی در صنعا گفت:«من از ساکنان استان صنعا و دیگر استان‌ها می‌خواهم تا جبهه‌های جنگ را با نیروهایشان پر کنند و تفنگ‌ها، توپخانه‌ها و سلاح‌هایشان را به تمامی جبهه‌ها منتقل کنند. شما به خوبی می‌دانید منظورم کدام جبهه‌هاست؛ جبهه‌های مرزی با عربستان.» وی از حامیانش خواست همگی به سمت جبهه‌های جنگ در نوار مرزی با عربستان بشتابند.
«علی عبدالله صالح» از دولت یمن وابسته به انصارالله نیز خواست نیروهای یمنی را به سلاح مجهز کند چراکه این مسئله معادله جنگ را تغییر خواهد داد. وی با بیان اینکه قبایل استان صنعا «سوپاپ اطمینان و امنیت» این استان هستند، از آن‌ها خواست با تمامی ابزارهای ممکن از صنعا دفاع کنند.
از سوی دیگر، پهپادهای آمریکایی صبح دیروز، 35 بار به مواضعی در شهر «الصعید» در استان شبوه در یمن حمله کردند. شهر «غزان» نیز چند بار مورد حمله هوایی قرار گرفت. در این حملات شش نفر از اعضای یک خانواده کشته شدند.
خبر دیگر اینکه، مردم یمن دیروز با راهپیمایی گسترده در صنعا، موفقیت های نیروهای کشورشان در تولید و بهره گیری از قدرت موشکی در نبرد با متجاوزان را پاس داشتند.