kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران بورس نخستین قربانیان تصمیمات غلط دولت هستند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در تصمیمات و مدیریت‌های غلط و نادرست معمولا سهامداران بورسی هستند که اولین و بیشترین آسیب را می‌بینند.



منصور کریمی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به توقف طوفانی‌مدت نماد معاملاتی شرکت‌ها در بورس گفت: نماد معاملاتی گروه بانکی پس از پایان اختلاف‌ها بر سر نحوه تدوین صورت‌های مالی بانک‌ها و استانداردسازی بر اساس ملزومات بانک مرکزی در حالی در بورس بازگشایی شده است که بازار سهام کماکان با ابهامات و ریسک‌های متعددی روبروست.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود این هنوز داستان توقف نمادهای بانکی در بازار پایان نیافته است و شرکت‌هایی همچون بانک‌های صادرات و دی کماکان نمادشان متوقف است و سهامداران این شرکت‌ها با حبس طولانی‌مدت نقدینگی در بازار مواجه هستند.
وی با اشاره به این که در دنیا توقف نمادها برای شفاف‌سازی در مدتی کوتاه و چند ساعته و حداکثر چند روزه صورت می‌گیرد اضافه کرد: این در حالی است که در بورس ما گاهی توقف نمادها از یکی دو سال هم تجاوز می‌‌کند و نه از شفاف‌سازی در بورس خبری است و نه از گردش نقدینگی.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: جدای از موضوع شفافیت و نیز حبس و گردش نقدینگی به دلیل توقف نمادهای معاملاتی در بورس، یکی دیگر از آسیب‌های توقف طولانی‌مدت نمادها در بازار بحث روانی این رخداد است که تاثیر منفی بر سهامداران دارد.
وی با اشاره به این که متاسفانه در تصمیمات و مدیریت‌های غلط و نادرست معمولا این سهامداران بورسی هستند که اولین و بیشترین آسیب را می‌بینند تصریح کرد: به عنوان مثال سهامداران بانکی در چند ماه گذشته تاوان مدیریت نادرست تصمیم‌گیران اقتصادی و مدیران بانک‌ها را داده‌اند و موضوعاتی این‌چنینی موجب می‌شود تا نقدینگی از بورس خارج شود.