kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

اعتراض جمعی از سورتینگ‌داران مازندران نسبت به واردات پرتقال

شماری از سورتینگ داران مازندران با انتقال چندین دستگاه وانت پر از پرتقال مقابل ساختمان سازمان جهاد کشاورزی درساری تجمع کرده و نسبت به واردات پرتقال و نخریدن محصولشان به قیمت تضمینی اعتراض کردند.


تجمع کنندگان نسبت به واردات پرتقال و اینکه مسئولان برای خرید مرکبات ذخیره شده در انبارهای مازندران سختگیری و کوتاهی می‌کنند، اعتراض کرده و خواهان بررسی ضرر و زیان‌های خود شدند.
حضور و اعتراض سورتینگ داران مقابل ساختمان جهاد کشاورزی سبب شد تا مسئولان جهاد کشاورزی مازندران به همراه نماینده استاندار نشستی را در محل سالن جهاد استان برگزار کنند.
در این نشست سورتینگ داران مدعی شدند که ما به اندازه کافی پرتقال سالم و آبدار در اختیار داریم و آماده عرضه آن در قالب خرید تضمینی به دولت هستیم.آنان گفتند: اینکه بازرسان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید دولت، سختگیری زیادی کنند و پرتقال‌هایی که تا 90 درصد آبدار هستند را خریداری نکنند، صحیح نیست.
آنان افزودند: امسال به دلیل برف و یخبندان اول آذرماه خسارت زیادی به ذخیره کنندگان مرکبات وارد شد و انتظار داریم دولت همانند کمکی که به باغداران کرده است، در کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به ذخیره کنندگان مرکبات استان یا همان سورتینگ داران نیز دریغ نکند و خرید پرتقال سالم و آبدار از سوی دولت به قیمت 2هزارو 100تومانی برای ما به صرفه نیست و باید با قیمت بیشتری خریداری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تیز در این باره گفت: برخی از سورتینگ داران و باغداران درصدند تا پرتقال‌های یخ زده‌ای که دولت برای جبران خسارت آن سه قیمت خرید تضمینی پرتقال‌های درجه یک، 2 و سه را داده است را درقالب پرتقال شب عید عرضه کنند که زیر بار نخواهیم رفت.
دلاور حیدرپور نیاز شب عید کشور به پرتقال را حدود 40 تا 45 هزار تن اعلام کرد و افزود: پرتقال سالم و مورد نظر برای خرید تضمینی شب عید به اندازه کافی در استان مازندران وجود دارد و دولت با این قیمت آماده خرید است.
وی بیان داشت: باغداران اختیار دارند پرتقال مورد نظر شب عید را به مباشر دولت در خرید تضمینی با قیمت تعیین شده بفروشند، ولی بدانند که زیر بار پرتقال‌های ناسالم نخواهیم رفت.وی با بیان اینکه شرکت تعاونی روستایی استان به عنوان مباشر خرید تاکنون هشت هزار تن پرتقال شب عید را خریداری کرده است، گفت: دولت نمی‌تواند زیر بار قرار گرفتن پرتقال‌های غیرسالم در سفره‌های شب عید مردم برود.
وی گفت: به رغم اینکه سورتینگ‌داران پرتقال‌های سالم را در اختیار دارند و با فروش 2100 تومانی سود هم می‌برند اما راضی به عرضه آن نبوده و می‌خواهند بیشتر بفروشند.