kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

بزرگ‌ترین مرکز پزشکی غرب کشور در سنندج به بهره برداری رسید

بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج به عنوان بزرگترین مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی غرب کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

 

این بیمارستان 540 تختخوابی با صرف هزینه یک هزار و 620میلیارد ریال در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع شامل بخش های مختلف درمانی و تشخیصی است.
عملیات احداث بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است در سال 1388 شروع شد.
این بیمارستان دارای بخش‌های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک‌های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته ای، داروخانه و سایر بخش‌های اداری و پشتیبانی است.همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر افتتاح فاز نخست این بیمارستان، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت و درمان در سفر به کردستان مرکز ام‌آرآی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت‌های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدای دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی(ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.
وی در مراسم افتتاح بیمارستان کوثر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، کردستان به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شده و علاوه بر خدمات‌رسانی به بیماران استانی و سایر استان‌های همجوار، خدمات پزشکی به بیمارستان کشورهای همسایه نیز انجام خواهد شد
.وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با فارغ‌التحصیلی دانشجویان علوم پزشکی کردستان، فرزندان این مرز و بوم، سکان مدیریت درمانی استان را در دست بگیرند.وی ادامه داد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته یکی دیگر از اولویت‌های وزارت بهداشت بوده و هم‌اکنون 570 طرح بهداشتی و درمانی در استان سیستان‌وبلوچستان در دست ساخت است.