kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

نخستین کارخانه بانوان درمازندران به بهره ‌برداری رسید

بهره‌برداری از نخستین کارخانه‌ای که صفر تا صد سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی و نیروهای کار آن را بانوان مازندران برعهده دارند در ساری آغاز شد.


این کارخانه با بهره‌گیری از توان تحقیقاتی و بازاریابی بانوان کارشناس مازندران در عرصه کشاورزی در خصوص فرآوری مطلوب و مناسب این محصولات وتبدیل میوه‌ها به انواع چیپس افتتاح شده است .
مدیر عامل این کارخانه گفت‌: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع درشهرک صنعتی ساری و با ایجاد چهار سوله راه‌اندازی شد .
مریم نصیری خلیلی ادامه داد : تمامی سرمایه‌گذاری 3میلیارد ریالی این کارخانه توسط اعضای هفت نفره هیئت مدیره که همگی بانوان هستند تامین شده است .
وی افزود : با بهره‌برداری فاز نخست ، این کارخانه قادر به تولید روزانه 400 کیلوگرم چیپس است که با اجرایی شدن طرح توسعه این میزان تولید افزایش خواهد یافت .
به گفته مدیر عامل کارخانه 176 نفر از بانوان مازندران به صورت مستقیم و غیر مستقیم با راه‌اندازی این کارخانه مشغول به کار شدند .
وی ادامه داد : از این میزان اشتغال 30 نفر به عنوان کادراداری و کارگر این کارخانه هستند که در بخش‌های فرآوری و بسته بندی محصولات فعالیت دارند .
نصیری خلیلی افزود : زنجیره فعالیت بانوان در این کارخانه از مزرعه و کشت و جمع‌آوری محصولات کشاورزی آغاز می‌شود و با تبدیل و تولید چیپس ادامه می‌یابد .