kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی


فرصت مجدد برای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون‌ ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1396 هستند اما در زمان مقرر یعنی اول دی ماه موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند از اول تا سوم اسفند ماه جاری برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
حسین توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 هم‌اکنون در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است، به تسنیم گفت: متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام مجدد، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوطه برای ثبت‌نام اقدام کنند و افرادی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.
مراقب موسسات خدماتی
 غیر قانونی باشید
رئیس‌پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: با توجه به نزدیک شدن نوروز، برخی موسسات خدماتی که قانونی نیستند اقدام به اعزام کارگر به منازل برای نظافت خانه‌ها می‌کنند که شهروندان باید نسبت به این موسسات هوشیارباشند.
سردار محمدرضا مقیمی به ایرنا گفت: اینگونه موسسات به صورت خودجوش، تبلیغ می‌کنند و در فصل خاصی از سال مثل ایام نزدیک به نوروز فعال می‌شوند.
مقیمی افزود: شهروندان باید هوشیار باشند و هر فردی را برای انجام نظافت منزل، نپذیرند و برای این منظور از موسساتی استفاده کنند که کنترل روی افراد زیر نظر خود را دارند، این موسسات ثبت و ضبط شده‌اند و به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و در مقابل افرادی که به منزل شما می‌فرستند، پاسخگو هستند.
29 میلیارد تومان برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته شد
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: امسال 29 میلیارد تومان برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته شده که 6 برابر سال گذشته است.
به گزارش ایرنا، عباسعلی باقری افزود: ثبت نام اینترنتی برای اسکان نوروزی فرهنگیان از پنجم اسفند آغاز و کار اسکان آنان از 29 اسفند انجام می‌شود و 20 درصد ظرفیت به ثبت نام اینترنتی اختصاص دارد.
نوزادان کم‌شنوا باید
 تا ۱۲ ماهگی شناسایی و درمان شوند
رئیس اداره سلامت گوش وزارت بهداشت با تاکید براینکه کم شنوایی یک اپیدمی خاموش است، گفت: نوزادان کم شنوا تا ۱۲ ماهگی باید شناسایی و با مداخلاتی درمان شوند تا فرصت رسیدگی به آنها از بین نرود.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید محمودیان در اولین کارگاه کشوری برنامه سلامت گوش و شنوایی، با بیان اینکه ایران جزو اولین کشورهایی است که برنامه غربالگری شنوایی در نظام مراقبت‌های اولیه را اجرا می‌کند، افزود: نوزادان کم شنوا تا ۱۲ ماهگی باید شناسایی و با مداخلاتی درمان شوند تا فرصت رسیدگی به آنها از بین نرود. اگر مشکل کم شنوایی یا ناشنوایی فرد درمان نشود دچار اختلالات زبانی شده و در زمینه‌های گفتار، گوش کردن، خواندن، نوشتن، موفقیت‌های تحصیلی، ورود به تحصیلات عالی، آرمان‌ها و شغل دچار مشکل می‌شود.
21 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور چاق هستند
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، گفت: اگر اوضاع به همین شکل ادامه داشته باشد، در آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیر واگیردار روبرو خواهد بود.
به گزارش ایسنا، مهزاد حمیدی در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با اشاره به این که به تناسب نیاز سلامت، پویایی و تحرک دانش آموزان ضروری است،گفت: با توجه به افزایش ساعت درس تربیت بدنی، برای سال 97 تقریبا با کمبود چهار هزار نیروی انسانی در بحث تربیت بدنی روبرو خواهیم بود.
تالاسمی مینور بیماری نیست
رئیس‌انجمن تالاسمی ایران گفت: افراد مبتلا به تالاسمی مینور به دلیل ماهیت گلبول قرمزشان بعضی از بیماری‌ها را نمی‌گیرند، مثلا در قرن‌های گذشته که در کنار باتلاق‌ها مالاریا شیوع پیدا می‌کرد این افراد از این بیماری مصون بودند.
مجید آراسته با بیان اینکه تالاسمی مینور بیماری نیست بلکه یک صفت است، به فارس گفت: تالاسمی مینور به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما زمانی که دو فرد مبتلا به تالاسمی مینور با هم ازدواج کنند، 25 درصد احتمال دارد کودک آنها مبتلا به تالاسمی شدید شود که این موضوع با آزمایش ژنتیک قابل تشخیص است.