kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

بحران تامین دارو برای بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تداوم بدهی بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی به این دانشگاه و شرکت‌های دارویی، تامین داروهای خاص به خصوص برای بیماران سرطانی با بحران مواجه می‌شود.


رضا محمدی افزود: پرداخت نشدن حدود 500میلیارد ریال بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین داروهای خاص و با توجه به وجود 2 هزار و 200 بیمار سرطانی در استان، سلامت این بیماران را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.
وی گفت: در صورت ادامه روند بدهی‌ها، بیماران ناگزیرند به استان‌های دیگر و یا به بخش خصوصی مراجعه کنند، در حالی که تامین دارو در خارج از بیمارستان افزایش دستکم 20 درصدی هزینه را برای خانواده‌ها در پی دارد.
محمدی افزود: از آن جا که هزینه داروهای سرطانی بالاست و سود چندانی ندارد، بخش خصوصی نیز چندان تمایلی به ارائه خدمات در این زمینه ندارد.
وی تصریح کرد: در حالی که اقلام دارویی مورد نیاز استان در برخی شرکت‌های دارویی موجود است اما این شرکت‌ها تمایلی به ارائه دارو به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌های دولتی ندارند.
وی در زمینه تعطیلی برخی داروخانه‌ها در استان به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: با اجرای این طرح و متمرکز شدن ارائه خدمات در بخش دولتی بخصوص در شهرهای زیر20 هزار نفر و مناطق روستایی، میزان فروش داروخانه‌های بخش خصوصی در این مناطق کاهش یافت و مالکان آن متضرر شده‌اند.
محمدی افزود: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرای طرح واگذاری داروخانه‌های روستایی به بخش خصوصی است که این واگذاری در شهرهای زیر 20 هزار نفر به‌زودی اجرا می‌شود.