kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
رحمتی و حسینی محروم شدند، استقلال و پرسپولیس معترض

کمیته انضباطی:قانون را اجرا کردیم، از تهدید هم نمی‌ترسیم!

پس لرزه‌های دربی 84 با محروم شدن دو بازیکن پرسپولیس و استقلال خیلی زود نمایان شد.


سرویس ورزشی-

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و یکم شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و طی آن آبی پوشان ۳ بر ۲ حریف خود را شکست دادند. در پایان این دیدار کاپیتان‌های دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. پس از این درگیری در آخرین ساعات روز دوشنبه کمیته انضباطی فدراسیون رای دیدار دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس را به شرح زیر اعلام کرد:
* مهدی رحمتی – بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل رفتار زننده با بازیکن تیم مقابل در وقت‌های پایانی مسابقه که با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد و همچنین تکرار تخلفات بعد از پایان مسابقه به دو جلسه محرومیت و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. ضمنا یک جلسه محرومیت تعلیقی وی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، برهمین اساس مهدی رحمتی سه جلسه محروم از همراهی تیم خود است.
* سیدجلال حسینی – بازیکن پرسپولیس به دلیل درگیری با بازیکن تیم مقابل به یک جلسه محرومیت و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* محمد خرمگاه – مربی استقلال تهران به خاطر اهانت و رفتار زننده به داور چهارم با توجه به سوابق قبلی به سه جلسه محرومیت و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* تیم پرسپولیس به دلیل فحاشی و پرتاب اشیاء و ترقه توسط تماشاگران این تیم به پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* تیم استقلال تهران به خاطر فحاشی و پرتاب اشیاء و ترقه توسط تماشاگران این تیم و مصدوم نمودن بازیکن پرسپولیس با پرتاب سنگ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* مهدی طارمی و محسن مسلمان بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل درگیری با یکدیگر پس از پایان مسابقه به توبیخ کتبی و هر کدام به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
* گفتنی است تمامی آرا صادر شده قطعی است.
حسینی: به بالاترین مراجع قضایی فوتبال شکایت می‌کنم
رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی اعتراض شدید سید جلال حسینی مدافع پرسپولیس را به دنبال داشت. وی در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: نمی‌دانم کمیته انضباطی بر چه اساسی رأی صادر می‌کند؟ من نه شروع‌کننده دعوا بودم نه به این دعوا دامن زدم اما کمیته انضباطی یک جلسه محرومم کرد و این در حالی است که در رأی کمیته آمده است سیدمهدی رحمتی هم سه جلسه محروم شده است.کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: جالب است رحمتی را سه جلسه محروم می‌کنند و این در حالی است که یک جلسه محرومیت او به خاطر دریافت کارت قرمز است و یک جلسه هم به خاطر حرکاتی بوده که قبلاً انجام داده است؛ این یعنی رحمتی که شروع‌کننده درگیری‌ها و حواشی بازی بوده فقط یک جلسه محروم شده است.
وی در ادامه گفت: من به خاطر صدور این رأی به بالاترین مراجع قضایی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کنم و به این رأی اعتراض خواهم کرد. مسئولان باشگاه پرسپولیس هم باید از من حمایت کنند زیرا من شروع‌کننده دعوا و درگیری‌ها و حواشی نبوده‌ام. شخص دیگری فحاشی می‌کرد اما مرا محروم کرده‌اند.
چرا این قدر زود رای صادر شد؟!
باشگاه استقلال تهران نیز نسبت به رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی معترض شد. علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در برنامه تلویزیونی 90 این رای را بی‌رحمانه خواند. از سوی دیگر بهتاش فریبا مدیرفنی این باشگاه نیز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نمی‌خواهم از تیم یا بازیکنی اسم ببرم، اما تیم‌هایی هستند که در 15، 20 روز گذشته به پرونده‌های آنها در کمیته انضباطی رسیدگی نشده است. طرف با مشت روی سینه داور کوبیده، اما رأی او صادر نشده است. آن وقت رأی ما یک روزه صادر می‌شود. مگر اینقدر رأی را زود صادر می‌کنند؟ واقعاً حکم کمیته انضباطی بی‌رحمانه بوده و طوری هم رأی داده‌اند که نمی‌توانیم اعتراض کنیم.
حسن زاده: از هیچ تهدیدی نمی‌ترسیم
این اعتراض‌ها پایان این داستان نبود، حسن زاده رئیس‌کمیته انضباطی روز گذشته در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: در فصل جاری سعی کردیم همه احکام را به محض دریافت گزارش صادر کنیم. با توجه به فشردگی مسابقات، اگر قرار است کسی را محروم کنیم نباید به گونه‌ای باشد که محرومیت او به تاخیر بیفتد که در بازی بعدی به میدان برود.اگر قرار بود بازیکنان این دو تیم را با تاخیر محروم کنیم با توجه به اینکه برخی تیم‌ها در یکی، دو روز آینده به میدان می‌روند، این محرومیت‌ها به تعویق می‌افتاد. شاید این سؤال از فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ پیش بیاید که معمولا گزارش مسابقات را یک روز بعد از مسابقه و حتی در مسابقات شهرستان‌ها، دو روز بعد از دیدارها ارسال می‌کند اما چرا گزارش دربی را 2 ، 3 ساعت بعد از پایان مسابقه به کمیته انضباطی ارسال کرده است.
رئیس‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: وقتی در این حالت گزارش به دست ما رسیده و دیگر منتظر چیزی نیستیم چرا باید با تاخیر رای را صادر کنیم؟ البته برگزاری مسابقه بزرگ و حساسیت‌های آن سازمان لیگ را مجبور کرده سریع‌تر وظیفه خود را انجام و گزارش را به ما ابلاغ کنند.
حسن زاده در پایان یادآور شد: قرمز، آبی، شهرستانی و تهرانی متوجه کار ما در این مدت شدند و از هیچ تهدیدی هم نمی‌ترسیم. دوستان اگر احساس می‌کنند از لحاظ قانونی می‌توانند اقدام کنند این کار را انجام بدهند و دستشان هم درد نکند. راه برای حرف منطقی وجود دارد اما تهدید و این جور مسائل ما را نمی‌ترساند.