kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

کوتاه از شهرستان‌ها


اجرای شبکه فاضلاب
تبریز - خبرنگار کیهان: معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: طرح‌های شبکه آب و فاضلاب استان در 15 شهر آذربایجان‌شرقی اجرا شد.
محمدصادق پورمهدی افزود: برای افتتاح 6 طرح آب و فاضلاب بیش از 250 میلیارد ریال هزینه شده است.
تکمیل 8 پروژه برق
* همزمان با دهه فجر 79 پروژه توزیع نیروی برق تبریز به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل توزیع برق تبریز گفت: امسال حدود 2000 طرح با 518 میلیارد ریال در تبریز، اسکو و آذرشهر اجرا شده که هزار و 645 پروژه مربوط به تبریز است.
 روشن میلانی افزود: برای برق‌رسانی به طرح مسکن مهر شمال غرب کشور امسال 2 طرح بزرگ با بیش از 25 میلیارد ریال به اجرا درآمد.
وی، از انجام 317 طرح اصلاح و بهینه‌سازی شبکه، با بیش از 31 میلیارد ریال خبر داد و گفت: برای تامین روشنایی معابر شهرها 75 طرح به اجرا گذاشته شده و برای طرح‌های فوق 20 میلیارد ریال به مصرف رسید.
برق‌رسانی به روستا
سمنان - خبرنگار کیهان: در ایام مبارک دهه فجر از شش طرح عمرانی گرمسار بهره‌برداری شد.
طرح برق‌رسانی روستا، طرح بهسازی شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف هوائی و اصلاح و نصب یک دستگاه پست هوائی در روستا از جمله طرح‌های افتتاحی به شمار می‌‌رود.
همچنین احداث یک هزار و 490 متر خط 20 کیلوولت در روستای جوادآباد با مبلغ 730 میلیون ریال افتتاح شد.
کلنگ‌زنی شبکه آبرسانی
هندیجان - خبرنگار کیهان: فرماندار هندیجان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر کلنگ‌زنی شبکه آب‌رسانی در روستای کره‌پا و احداث ساختمان دهیاری روستای امام‌زاده عبدالله در هندیجان افتتاح شد.
سیدمهران رفیعی اظهار کرد: احداث ساختمان دهیاری روستای امام‌زاده عبدالله هندیجان با هزینه مبلغ 80 میلیون تومان ساخته شده است.
وی افزود: پروژه احداث جاده روستایی بین مزارع روستای چم کنار و جبرآباد از توابع هندیجان به مساحت 2 کیلومتر نیز به بهره‌برداری رسید.
افتتاح 17 هزار میلیارد ریال پروژه
مشهد - خبرنگار کیهان: استاندار خراسان‌رضوی گفت: 17هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه‌های مختلف این استان بهره‌برداری شد.
علیرضا رشیدیان گفت: 795 مورد از طرح‌های مورد بهره‌برداری در زمینه مخابرات، با مجموع اعتبار دو هزار و 350 میلیارد ریال به انجام رسید.  وی گفت: 522 مورد از مجموع این طرح‌ها در شهرستان مشهد، 38 طرح در  تربت حیدریه، 25 مورد در نیشابور، 22 طرح در طرقبه شاندیز و در شهرستان‌های سرخس و گناباد هر یک 21طرح اجرا شده است.
علاوه بر این تعداد، همزمان  پروژه‌های گازرسانی به 135 روستا و نیز شهر ریوش با هزینه 940 میلیارد ریال به  انجام رسید و با بهره‌برداری از آنها 23 هزار و 272 خانوار از مزایای شبکه گازرسانی بهره‌مند شدند.
همچنین 31 پروژه آبرسانی با اعتبار 257 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با راه‌اندازی آنها 80 روستا با جمعیت 56 هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.
راه‌اندازی 22 پروژه برق
اهواز - خبرنگار کیهان: همزمان با دهه مبارک فجر تعداد 22پروژه پست و خط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اعتبار 2375 میلیارد ریال در محل پست برق 400کیلوولت فولاد شادگان به صورت همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار داشت: 12 پروژه پست و خطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع برق به مبلغ هزار و 324 میلیارد ریال در شهرهای اهواز، شادگان، دزفول، باغملک، ماهشهر، آبادان و مسجدسلیمان افتتاح شد.
محمود دشت بزرگ ادامه داد: همچنین 10 پروژه پست و خطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع برق به مبلغ هزار و 51 میلیارد ریال در شهرهای آبادان، اهواز، شوش، گتوند، شوشتر، دزفول و یاسوج کلنگ‌زنی شد.
521 هکتار بافت فرسوده
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: باند دوم   سفیددشت به ورنامخواست به طول 26 کیلومتر است که 7 کیلومتر آن از سمت شهرکرد به بهره‌برداری رسید و 19 کیلومتر باقی‌مانده جهت تکمیل به 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
عزت‌الله یسلیانی گفت: برای احداث پل غدیر بر روی رودخانه زاینده‌رود به طول 250 متر به 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
یسلیانی درباره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری موجود در شهرستان اظهار داشت: 521 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در شهرستان لنجان وجود دارد که در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور احیا و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، در انتظار برگزاری ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان است.
افتتاح 40 پروژه
ایوان غرب - خبرنگار کیهان: 40 پروژه با اعتبار بالغ بر 64 میلیارد تومان هزینه از قبیل عمران شهری، مسکن محرومین، صنعتی، آب، کشاورزی، برق روستایی و کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام و کارخانه آسفالت شهرداری ایوان، دو واحد کود شیمیایی، کارخانه آرد و گاوداری صنعتی 700 راسی و تصفیه آب آشامیدنی به بهره‌برداری رسیده و کلنگ‌زنی شد. این طرح اشتغالزایی 200 نفر را فراهم می‌کند.
افتتاح باند دوم بزرگراه
یاسوج - خبرنگار کیهان: مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساخت بخشی از قطعه چهار بزرگراه شیراز به یاسوج در دهه فجر آغاز شد.
محمدعلی علیمردانی گفت: امسال شاهد افتتاح احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان، یاسوج - سمیرم در دنا همچنین تکمیل بهسازی و آسفالت راه اصلی سپیدار به طول 5 کیلومتر خواهیم بود و همچنین راه، گردنه مارگون به سقاوه به بهره‌برداری می‌رسد و بهسازی محور گچساران - ابریگون به پایان می‌رسد.
وی افزود: بهسازی محور گچساران - باباکلان - بی‌بی‌حکیمه(س) به طول 5 کیلومتر به پایان می‌رسد.
علیمردانی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های احداث بزرگراه شیراز یاسوج قطعه چهار کیلومتر 24 تا 28، احداث بزرگراه شیراز یاسوج قطعه چهار 28 تا 32 و بهسازی و تعریض محور گچساران - بی‌بی‌حکیمه - رک سفید، کلنگ‌زنی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی دهدشت و فرمانداری گچساران خبر داد و گفت: در این دهه 144 واحد مسکن مهر در استان افتتاح شد که 57 واحد متعلق به یاسوج و بقیه در دوگنبدان واقع هستند.