kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
لیست هزینه‌های نفت منتشر شد، ریز قرارداد استقلالی‌ها هم در راه است

تیم‌های لیگ برتری رقم قرارداد بازیکنان و مربیان خود را اعلام کنند

باشگاه نفت تهران که در لیگ سیزدهم عنوان سوم را به خود اختصاص داد، روز گذشته رقم قرارداد بازیکنان و مربیان خود را رسانه ای کرد؛ با این اقدام پسندیده نفت حالا انتظار می رود ظرف روزهای آینده سایر باشگاه‌های فوتبال کشورمان نیز در این زمینه اقدام کنند تا مشخص شود که تمام تیم ها در لیگ سیزدهم چه میزان هزینه کرده اند؟!

سرویس ورزشی-
باشگاه نفت تهران که در لیگ سیزدهم عنوان سوم را به خود اختصاص داد، روز گذشته رقم قرارداد بازیکنان و مربیان خود را رسانه ای کرد؛ با این اقدام پسندیده نفت حالا انتظار می رود ظرف روزهای آینده سایر باشگاه‌های فوتبال کشورمان نیز در این زمینه اقدام کنند تا مشخص شود که تمام تیم ها در لیگ سیزدهم چه میزان هزینه کرده اند؟!
پس از انتشار ارقام قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس تهران، این بار باشگاه نفت تهران در اقدامی جالب توجه لیست هزینه های خود را منتشر کرد تا مشخص شود که تیم سوم سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر برای کسب این مقام باارزش رقمی کمتر از 7 میلیارد تومان هزینه کرده است.
این هزینه صورت گرفته از سوی باشگاه نفت تهران در شرایطی است که برخی تیم های لیگ برتری با هزینه ای نزدیک به 20 میلیارد تومان توفیق چندانی نداشتند و حتی نتوانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورند!
بر اساس لیست هزینه هایی که باشگاه نفت منتشر کرد؛ بیشترین رقم پرداختی در این تیم 480 میلیون تومان است که به رضا نوروزی پرداخت شده است. این بازیکن با 11 گل زده جز بهترین گلزنان فصل سیزدهم لیگ برتر بود و با آقای گل مسابقات تنها سه گل فاصله داشت.
طبق آمار 11 نفر از اعضای تیم نفت قراردادی تا سقف 50 میلیون تومان دارند، قرارداد 13 نفر بین 51 تا 130 میلیون تومان است. هشت نفر بین 131 و 200 میلیون تومان گرفته‌اند. قرارداد پنج نفر بین 201 تا 300 میلیون تومان است. قرارداد شش نفر بین 301 تا 400 میلیون تومان است و تنها سه نفر بیش از 400 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.براین اساس از بین 46 عضو تیم فوتبال نفت قرارداد 32 نفر زیر 200 میلیون تومان است.نکته بسیار جالب توجه در این قراردادها میزان پرداختی آن‌ها است. باشگاه نفت در فاصله چند هفته مانده به پایان فصل سیزدهم بیش از 80 درصد مبلغ قراردادها را پرداخت کرده که در این زمینه جزو معدود باشگاه‌های ایران می‌باشد.
کل هزینه‌های پرداختی به بازیکنان و سایر عوامل نفت که به مقام سوم لیگ برتر رسید و سهمیه لیگ قهرمان آسیا (حضور در پلی آف) را کسب کرد شش میلیارد و 670 میلیون تومان است که با احتساب 46 عضو این تیم میانگین 145 میلیون تومان را نشان می‌دهد.اتفاق جالب دیگر نامه ای است که مسئولان باشگاه نفت تهران به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌اند. در این نامه عملکرد مالی باشگاه و حق الزحمه قراردادهای عوامل تیم با جزئیات به اطلاع علی کفاشیان رسیده است.
انتشار لیست هزینه های استقلال
این اقدام پسندیده باشگاه نفت در شرایطی صورت گرفت که ضرورت شفاف سازی در قرارداد تمام بازیکنان و مربیان لیگ برتر احساس می شود. انتظار می رود ظرف روزهای آینده سایر باشگاه‌های فوتبال کشورمان نیز در این زمینه اقدام کنند تا مشخص شود که تمام تیم ها در لیگ سیزدهم چه میزان هزینه کرده‌اند؟! در همین خصوص روز گذشته امیررضا خادم نماینده ویژه وزارت ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال گفت:  تکلیف استقلال تقریبا نهایی شده و فکر می‌کنم تا چند روز آینده مسائل مالی این باشگاه کاملا به صورت شفاف در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد. بر اساس ملاحظاتی که داریم نتایج بررسی‌ها را اعلام می‌کنیم و اقدامات مورد نیاز هم انجام خواهد شد.