kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

اخبار ورش جهان



کشته شدن 17 نفر در آنگولا
بر اثر هجوم تماشاگران به زمین فوتبال
17 نفر در یک فاجعه ورزشی در کشور آنگولا بر اثر ورود به زمین مسابقه کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند. در یک دیدار فوتبال در کشور آنگولا در حالی که هواداران قصد ورود به زمین مسابقه را داشتند فاجعه رخ داد. ازدحام تماشاگران به حدی بود که در کناره‌های زمین مسابقه جایگاه خالی باقی نمانده بود. به یک‌باره این افراد قصد کردند تا وارد زمین مسابقه شوند که همین باعث شد چندین نفر کشته شوند.جمعیت در شهر شمالی اویگه آنگولا با شکستن فنس‌های کنار زمین مسابقه قبل از شروع این دیدار باعث هرج و مرج در کنار زمین شدند. خیلی‌ها روی زمین افتادند و خیلی‌ها زیر دست و پا قرار گرفتند. ارنستو لوئیس، مدیر اجرایی بیمارستان محلی این شهر به رویترز، گفت‌: اکثر کشته‌شدگان به دلیل خفگی جان باخته‌اند. خیلی از آنها زیر دست و پا مانده‌اند و همین باعث شد در مجموع 76 نفر کشته و زخمی این دیدار بر جای بگذارد که از این بین تاکنون 17 نفر جان خود را از دست داده‌اند. شاهدان عنوان کردند تماشاگران سعی در ورود به زمین مسابقه را داشتند آن هم در شرایطی که ظرفیت هشت هزار نفری ورزشگاه تقریبا پر شده بود. در پی این حادثه باشگاه‌ها و شخصیت‌های فوتبالی پیام‌های تسلیتی صادر کردند و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.
یان رایت خبر از بازنشستگی آرسن ونگر داد
ستاره پیشین آرسنال اعلام کرد آرسن ونگر به او گفته که در پایان فصل بازنشسته می‌شود. قرارداد آرسن ونگر در حالی با آرسنال در تابستان به پایان می‌رسد که هنوز صحبتی مبنی بر تمدید قرارداد او انجام نشده است و به نظر می‌رسد بعد از بیش از ۲۰ سال باید منتظر جدایی آرسن ونگر از آرسنال باشیم.این‌ در حالی است که توپچی‌های لندنی برای کسب قهرمانی و حتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند و در این برهه ونگر ۶۷ ساله هنوز صحبتی درباره آینده‌اش در این تیم نکرده است. از ماسیمیلیانو آلگری که روی نیمکت یوونتوس قرار دارد و توماس توخل از بوروسیا دورتموند به عنوان گزینه‌های جدی جانشینی ونگر یاد می‌شود. یان رایت که در تیم آرسنال در سال ۱۹۹۸ نقش مهمی در قهرمانی توپچی‌ها در لیگ برتر داشت، در این زمینه گفت‌: شب گذشته با ونگر صحبت کردم و اگر بخواهم کاملا صادقانه با شما صحبت کنم فهمیدم که او در پایان فصل آرسنال را ترک می‌کند. چند ساعت با ونگر حرف زدم. او صحبت‌هایی مبنی بر رفتن از تیم می‌کرد. اگر کسی از من بپرسد سرنوشت ونگر چه می‌شود، می‌گویم او می‌رود.یان رایت در پایان گفت‌: آرسنال باید خودش را برای دوران بعد از ونگر آماده کند. مربی جدیدی خواهد آمد و سیستم جدیدی را به باشگاه خواهد آورد. بدون شک شاهد تغییرات زیادی در طول فصل خواهیم بود. امیدوارم تمام این تغییرات به سود آرسنال شود.
بازیکنان تیم‌های لیگ برتر با بیشترین دستمزد هفتگی
بالاترین دستمزد هفتگی در قاره اروپا به یکی از مهاجمان حاضر در لیگ برتر انگلیس تعلق دارد.لیگ برتر انگلیس که جذاب‌ترین لیگ اروپاست، گران‌ترین بازیکن جهان را در اختیار دارد. پل پوگبا تابستان ۲۰۱۶ با قراردادی به ارزش ۱۰۳ میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست اما با این حال بیشترین دستمزد هفتگی را بازیکن دیگری در قاره اروپا دریافت می‌کند. وین رونی هفته‌ای ۳۵۱ هزار و ۲۰۵ یورو دریافت می‌کند. مهاجم انگلیسی بیشترین دستمزد هفتگی را در میان ستاره‌های تیم یونایتد دارد. در اذیل  به 10  بازیکنی که در تیم‌هایشان چنین شرایطی را دارند، اشاره می‌شود.1- وین رونی (منچستریونایتد) ۳۵۱ هزار و ۲۰۵ یورو در هفته 2- سرخیو آگوئرو و یحیی توره (منچسترسیتی) ۲۸۰ هزار و ۹۶۴ یورو در هفته 3- سسک فابرگاس (چلسی) ۲۵۷ هزار و ۵۵۰ یورو در هفته 4- فیلیپه کوتینیو (لیورپول) ۱۷۵ هزار و ۶۰۲ یورو در هفته 5- مسوت اوزیل (آرسنال) ۱۶۳ هزار و ۸۹۶ یورو در هفته 6- کریستین بنتکه (کریستال پالاس) ۱۴۰ هزار و ۴۸۲ یورو در هفته 7- هوگو لوریس و هری کین (تاتنهام) ۱۴۰ هزار و ۴۸۲ یورو در هفته 8- جیمی واردی (لسترسیتی) ۱۱۷ هزار و ۱۲۳ یورو در هفته.
آمریکایی‌ها میزبان ال‌کلاسیکو می‌شوند؟
دو رقیب سنتی فوتبال باشگاهی اسپانیا درحال رایزنی برای برگزاری یک بازی رو در رو در خاک آمریکا هستند.
احتمال دارد که تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در اردوی پیش فصل تابستانی خود در شهر میامی آمریکا به مصاف یکدیگر بروند.رئال و بارسا سال 2017 نیز مطابق هر سال در تورنمنت جام قهرمانان بین‌المللی که جام دوستانه است شرکت خواهند داشت اما امسال برخلاف سال‌های قبل این دو تیم قصد دارند یک بازی رودرو انجام دهند و گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها قصد دارند در شهر میامی این بازی را انجام دهند. اگرچه مسئولان برگزاری جام قهرمانان بین‌المللی برگزاری ال‌کلاسیکو در خاک آمریکا را هنوز نه رد و نه تأیید کرده‌اند، رئالی‌ها پذیرفته‌اند که یکی از بازی‌های دوستانه اردوی پیش فصل‌شان را در استادیوم هارد راک در شهر میامی برگزار کنند و از قرار معلوم قرار است که این بازی به سبک بازی سوپربال فوتبال آمریکایی برگزار شود به طوری که برای بین دو نیمه و در ابتدای آن مراسم خاصی در نظر گرفته شده است. جام قهرمانان بین‌المللی یک اردوی تابستانی پیش فصل است که از 4 سال پیش برگزار می‌شود و اکثر بزرگان فوتبال اروپا در آن شرکت می‌کنند. این رقابت‌ها در چهار قاره دنیا (آمریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه) برگزار می‌شود. امسال در صورتی که توافق‌های لازم برای رویارویی رئال و بارسا صورت بگیرد تا این دو تیم بعد از 25 سال اولین ال‌کلاسیکوی دوستانه‌شان را انجام دهند، جام قهرمانان بین‌المللی جذابیتی دوچندان خواهد یافت.