kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

کوتاه اقتصادی


* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید عرب سرخی و ثارا... از تاریخ 19 بهمن ماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید عرب سرخی با پیش شماره‌های 3337 الی 3339 و 3374 الی 3377 در محدوده بلوار فدائیان، اتوبان آزادگان و خیابان‌های مختاری، شهید غیبی و زهره وند به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات ثارا... در محدوده شهرک یاس، احسانی‌نژاد، دانشگاه خوارزمی و سرم‌سازی رازی از ساعت 24 به مدت 6 ساعت دچار اختلال می‌شود.  
* رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران کشور گفت: مطالبات چایکاران با گذشت چند ماه هنوز پرداخت نشده است.ایرج هوسمی در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد آخرین وضعیت مطالبات چایکاران و پرداخت بدهی دولت از محل خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: طبق اعلام رئیس سازمان چای، دولت سهم خود را از بابت خرید برگ سبز چای پرداخت کرده و ما منتظر پرداخت مابه‌التفاوت آن از سوی کارخانجات چای هستیم تا آن را تجمیع کرده و به چایکاران بپردازیم. وی اضافه کرد: طبق قول‌های داده شده قرار است تا هفته آینده تمام مطالبات چایکاران پرداخت شود.هوسمی به قیمت پایین خرید تضمینی برگ سبز چای اشاره کرد و گفت: اکنون هر کیلو برگ سبز درجه یک چای 2400 تومان و درجه دو 1380 تومان خریداری می‌شود، اما اگر واقعا قصد نجات تولید چای در کشور را دارند، باید این قیمت به 4هزار تومان برسد.
* مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: استفاده از دلار در معاملات سخت شده است و تقریبا وجود نداردبه گزارش فارس،‌ علی‌اشرف افخمی دیروز در نشست خبری افزود: 30 شعبه بانک صنعت و معدن اضافه است. وی درمورد معوقات بانکی نیز گفت: امیدواریم امسال معوقات را به زیر 7 درصد برسانیم زیرا در سال گذشته معوقات 7/8 درصد بود که مبلغی بالغ بر 2800 میلیارد تومان می‌شد.
* گمرک ایران از الزامی شدن قرنطینه گیاهی محموله‌های نمونه وارداتی انواع بذر و اندام‌های گیاهی خبر داد.به گزارش ایسنا، براساس بخش‌نامه‌ای که از سوی دفتر واردات و مناطق آزاد گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است، ترخیص محموله‌های نمونه وارداتی انواع بذر و اندام‌های گیاهی منوط به اعلام نظر بازرسان قرنطینه گیاهی است. به این ترتیب، این محموله‌ها پیش از ترخیص باید تاییدیه بازرسان قرنطینه گیاهی را دریافت کنند.
* مدیرعامل شرکت مخابرات ایران سهم 60 درصدی CT در بازار ICT ایران در سال‌های آینده را معادل 72 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.به گزارش فارس،‌ رسول سراییان  با اشاره به «ره نگاشت» 5 ساله شرکت مخابرات ایران که از امسال اجرایی شده گفت: یکی از مفاهیم مهم این «ره نگاشت» همگرایی خدمات ثابت و سیار در مخابرات است که در پایان 5 سال آینده سرویس ثابت و سیار به صورت یکپارچه توسط مخابرات ارائه خواهد شد و خدمات ارزش افزوده به واسطه زیرساخت IP قابل ارائه می‌شود.سراییان با بیان اینکه لازمه این هدف و بزرگ شدن بازار شرکت مخابرات را در بزرگ شدن تمام بازار می‌بینیم گفت: در این باره از وزیر  ارتباطات خواسته‌ای داریم که به سرمایه‌گذاری خارجی مربوط است.