kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
برتری پیکان و سایپا، شکست سپاهان و فولاد

ذوب آهن باخت، استقلال در رده سوم باقی ماند

تیم فوتبال ذوب آهن بیستمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر را به تیم صبای قم واگذار کرد تا علاوه بر سه امتیاز حساس، عنوان سومی را هم به شاگردان منصوریان بدهد.



در ادامه دیدارهای هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر روز پنجشنبه 4 دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها تیم ذوب آهن در اصفهان با نتیجه یک بر صفر مغلوب صبای قم شد تا استقلال در رده سوم جدول رده بندی باقی بماند.
در این بازی که ذوب آهن برای پس گرفتن جایگاه سوم جدول رده بندی از استقلال نیاز به سه امتیازش داشت تا دقایق پایانی با تساوی در جریان بود و ذوب آهن تیم برتر میدان بود اما در دقیقه ۸۳ صبایی‌ها روی یک غافلگیری و شوت سرکش مهدی حسینی به گل برتری دست پیدا کردند. با این شکست ذوب آهن با ۳۳ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و رده سوم را به استقلال تهران داد تا شاگردان علیرضا منصوریان بهترین جایگاه خود در لیگ شانزدهم را تجربه کنند. صبای قم هم با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و کمی به جدا شدن از انتهای جدول امیدوار شد اما همچنان در رده پانزدهم باقی ماند.
در خوزستان تیم استقلال این شهر با نتیجه دو بر یک پدیده مشهد را شکست داد. مهدی مومنی (۳۹) و محمد طیبی (۹۲) برای استقلال خوزستان و سورابا (۷۸) برای پدیده گلزنی کردند. استقلال خوزستان با این برد ۲۶ امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت. پدیده هم با ۱۹ امتیاز، سیزدهم است.
تیم سایپا هم در تهران میزبان فولاد خوزستان بود و در نهایت توانست با یک گل برابر فولاد به پیروزی برسد. حامد شیری (۷۲ - پنالتی) برای سایپا گلزنی کرد. این سومین برد متوالی سایپا است تا شاگردان فرکی با ۲۳ امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کنند.
در دیگر دیدار پنجشنبه، پیکان در تهران میزبان تیم سپاهان بود که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود پیکان به اتمام رسید. عارف غلامی (۱۳ - گل به خودی) و گادوین منشا (۴۳ و ۵۵) برای پیکان گلزنی کردند و گلهای سپاهان هم توسط احسان حاج صفی (۶۶) و مسعود حسن‌زاده (۸۴) به ثمر رسید. پیکان با این برد ۲۹ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. سپاهان هم با ۲۸ امتیاز، ششم است.
تساوی نفت آبادان و نفت تهران
روز جمعه نیز در ادامه دیدارهای هفته بیستم تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. دیروز قرار بود که بازی تیم‌های سیاه جامگان و گسترش فولاد نیز در مشهد برگزار شود که به دلیل شرایط نامساعد جوی این بازی به امروز موکول شد. البته در صورتی که این بازی امروز نیز برگزار نشود، طبق گفته مسئولان سازمان لیگ عواقب آن بر عهده تیم میزبان است.
در آخرین بازی هفته بیستم نیز تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی از ساعت 15 روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی با یکدیگر دیدار می‌کنند.