kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
خلیج آنلاین:

اسرائیل با سیاست شهرک‌سازی 85 درصد کل مساحت فلسطین را بلعیده است

یک شبکه خبری عربی اعلام کرده رژیم صهیونیستی تاکنون 85 درصد از مساحت 27 هزار کیلومترمربعی فلسطین را با شهرک‌سازی اشغال کرده است.


شبکه خبری «خلیج آنلاین» طی گزارشی به نقل از «دفتر آمار مرکزی فلسطین» اعلام کرده رژیم صهیونیستی 85 درصد از مساحت تاریخی فلسطین که بالغ بر 27 هزار کیلومترمربع بوده را تصاحب کرده و فقط 15 درصد از این مساحت برای فلسطینی‌ها باقی مانده است. بر اساس این گزارش، در 23 دسامبر(3دی) شورای امنیت با تصویب قطعنامه 2334 خواستار توقف فوری شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی شد اما این قطعنامه جلوی اسرائیل را نگرفت و در 22 ژانویه(3بهمن) با ساخت 566 واحد صهیونیست‌نشین و در 24 ژانویه(5بهمن) با ساخت 2500 واحد صهیونیست‌نشین دیگر موافقت کرد.
به گزارش فارس، با آغاز به کار دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، تحلیلگران احتمال می‌دهند این شهرک‌سازی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، زیرا ترامپ از بزرگترین حامیان تل‌آویو است. دولت رژیم صهیونیستی از سال 1967 (یعنی از زمان اشغالگری اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری) جای پای خود برای ساخت شهرک‌ها را در اراضی اشغال شده فلسطین باز کرد.
شهادت دختر 9 ساله
خبر دیگر اینکه، یک شهرک نشین صهیونیست، عصر روز دوشنبه با خودروی خود به طور عمدی دختر بچه 9 ساله فلسطینی را در شهرک «جبل المکبر» زیر گرفت که منجر به شهادت وی شد. شهرک نشین صهیونیست پس از زیر گرفتن دختر بچه فلسطینی فرار کرد و پلیس رژیم صهیونیستی نیز هنوز هیچ اقدامی برای بازداشت وی انجام نداده است!