kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد

مادورو: پیروزی سوریه حاصل مقاومت استثنایی مردم بود

رئیس‌جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور سوریه گفته «دستاوردهای دمشق در جنگ علیه گروه های تروریستی به دلیل ایستادگی استثنایی مردم سوریه بود».


به گزارش فارس، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک تماس تلفنی، دستاوردهای مهم سوریه در مبارزه با تروریسم را به بشار اسد همتای سوری خود تبریک گفت. رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که دستاوردهای سوریه در جنگ علیه گروه‌های تروریستی برآیند ایستادگی استثنایی مردم سوریه و تبعیت آنان از رهبری خود در مقابله با این جنگ است. مادورو همچنین تصریح کرد که ونزوئلا همیشه حامی سوریه خواهد بود و نسبت به بازگشت صلح و ثبات به اقصی نقاط این کشور ابراز امیدواری کرد. اسد نیز به نوبه خود از مواضع حمایتی مادورو و ونزوئلا تشکر و قدردانی و تأکید کرد، تلاش کشورهای خارجی برای تضعیف دو کشور از رهگذر هدف قرار دادن ثبات و گسترش هرج و مرج در آن صورت می گیرد. رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت که «این مسئله هزینه پایبندی دمشق و کاراکاس به حاکمیت و تصمیم‌گیری مستقل خود و تن ندادن به دیکته های غرب و حامیان آنهاست.»
تحولات میدانی سوریه
از سوی دیگر، یک منبع میدانی سوریه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد، عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در حومه شرقی حمص با آغاز عملیات در محور مفرق جحار در شرق المحطه الرابعه  به سمت میدان‌های نفتی «الشاعر» و «مهر» کلید خورده است. این منبع افزود، «این عملیات در راستای پاسخ ارتش سوریه و متحدانش به حملات اخیر داعش به شهر تدمر و فرودگاه نظامی تی.4 محسوب می‌شود.»همچنین یک «منبع میدانی» سوریه از «عین الفیجه» در ریف دمشق نیز اعلام کرد،  که «در پی تعمیرات تاسیسات منابع آب عین الفیجه، از روز دوشنبه پمپاژ آب از چشمه‌های آنجا به طور تدریجی برای چندین محله دمشق آغاز شده است.» وی با اشاره به ادامه کار تعمیر تاسیسات آب «عین‌الفیجه» که ماه گذشته به طور عمدی توسط تروریست‌ها تخریب شده بود، افزود:  «خسارت زیادی به خطوط «بردی» و «حاروش» که توسط تروریست‌ها منفجر شده بود رسیده است.» همچنین ادلب و حومه آن در شمال سوریه شاهد تشدید بی‌سابقه درگیری میان مهمترین گروه‌های تروریستی در منطقه یعنی «جبهه النصره» و «احرارالشام» است که در نتیجه آن ده‌ها نفر از طرفین به هلاکت رسیدند. این در حالی است که تمام طرف‌های تروریستی در توقف این درگیری دامنه‌دار که همچون آتشی به جان آنها افتاده است، ناتوان نشان می‌دهند. گروه تروریستی «جبهه النصره» که نام جدیدش «جبهه فتح الشام» است، بلافاصله به توجیه حملاتش به دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه پرداخته است و از این حملات با عنوان «دفاع از خود» و «دفع تجاوز» دفاع کرده است.