kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) به پایان رسید

فولاد خوزستان قهرمان شد، پرسپولیس آسیایی

پرونده سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با قهرمانی فولاد خوزستان، آسیایی شدن پرسپولیس و سقوط داماش گیلان بسته شد.

سرویس ورزشی-

هفته سی‌ام(پایانی) رقابت های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 8دیدار همزمان به پایان رسید تا پرونده لیگ سیزدهم نیز بسته شود. ماحصل اتفاقات شب گذشته، قهرمانی فولاد خوزستان، آسیایی شدن پرسپولیس، راهیابی نفت تهران به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، سقوط داماش گیلان به لیگ دسته اول و رفتن فجر سپاسی به پلی آف لیگ دسته اول بود.
در تبریز تیم فوتبال فولادخوزستان برابر گسترش فولاد با تک گل مهرداد جماعتی که در دقیقه 37 زده شد، موفق شد برای دومین بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد تا شاگردان حسین فرکی در تبریز جشن قهرمانی به پا کنند.
همزمان با این دیدار، در ورزشگاه غدیر اهواز  و در حضور حدود 15 هزار تماشاگر پرسپولیس به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. تک گل این بازی را اسدزاده در دقیقه 30 بازی به ثمر رساند. با این نتیجه پرسپولیس بعد از 3 سال جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.
در اصفهان هم  سپاهان اصفهان، مهمانش نفت تهران را با نتیجه‌ یک بر صفر شکست داد.نفت با این شکست اگرچه شانس قهرمانی را از دست داد اما این شانس را پیدا کرد که به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. بدین ترتیب نفت برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف یکی از تیم های آسیایی برود. سپاهان هم علی رغم این پیروزی با ارزش، به خاطر یک گل زده کمتر نتوانست به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.
در یکی دیگر از حساس ترین بازی های این هفته، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3 بر یک مغلوب تراکتورسازی تبریز شد تا نه تنها دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه بماند، بلکه پس از 6 فصل نیز شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دست بدهد.
در یکی دیگر از دیدارهای هفته سی‌ام و در رشت مشخص شد که داماش گیلان با تساوی یک - یک مقابل مس کرمان با 26 امتیاز به لیگ دسته یک سقوط کرده است. گل های این بازی را احمد حسن‌زاده (43) برای مس، مسعود حسن‌زاده (82) برای داماش به ثمر رساندند. پیش از این سقوط تیم مس کرمان به لیگ دسته یک قطعی شده بود.
همچنین روز گذشته تیم فجر سپاسی اگرچه با نتیجه دو بر یک ملوان را شکست داد و 29 امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل 14- نسبت به تیم هم‌امتیازش یعنی ذوب آهن (تفاضل گل 12-) در رده چهاردهم جدول لیگ قرار گرفت و راهی بازی پلی‌آف شد. گل های این دیدار را سیامک کوهنورد (9) و سمیر بکریچ (66) برای فجر، امیر حسین فشنگچی (80) برای ملوان زدند.
تیم فجر باید با برنده دیدار تیم‌های پیکان و سیاه‌جامگان ابومسلم مشهد دیدار کند که برنده آن مسابقه در فصل آینده لیگ برتر حضور خواهد داشت.
در تهران هم ذوب آهن موفق شد با تک گل اسماعیل فرهادی (62) راه‌آهن را شکست دهد و در لیگ برتر ماندنی شود.
در آخرین دیدار برگزار شده روز گذشته جدال تیم های صبای قم و سایپا کرج با تساوی صفر – صفر به پایان رسید.
انصاری فرد آقای گل شد
با پایان یافتن سیزدهمین لیگ برتر فوتبال،‌ کریم انصاری فرد، مهاجم تراکتورسازی تبریز با زدن 14 گل به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافت. رضا عنایتی با 13 گل در رده دوم گلزنان امسال قرار گرفت.
حواشی به جا مانده
از هفته پایانی لیگ سیزدهم
*به دنبال قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، بلافاصله خوشحالی هواداران در خیابان های این شهر آغاز و تا چندین ساعت ادامه داشت.
* بازیکنان نفت تهران پس از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با پرچم این تیم در ورزشگاه دور افتخار زدند.
*در پایان بازی با نفت تهران، هواداران سپاهان با شعار مربی کروات نمی‌خواهیم اعتراض خود را به مسئولان باشگاه سپاهان نشان ‌دادند.