kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال و برگزاری دربی تهران با تماشاگر ویژه

آخرین تلاش‌ها برای رسیدن به پلی‌آف

در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال تیم‌ها برای رسیدن به چهارسهمیه باقی مانده پلی‌آف تلاش می‌کنند.



در هفته بیست و دوم و پایانی مقدماتی لیگ برتر والیبال که عصر امروز برگزار می‌شود تیم‌ها برای رسیدن به مرحله پلی آف این رقابت‌ها تلاش می‌کنند. برخی از تیم‌ها مانند بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و سایپا صعودشان را به دور بعد قطعی کرده‌اند اما دیگر تیم‌ها برای چهار سهمیه دیگر تلاش می‌کنند.
سایپا در خانه والیبال به مصاف شاگردان عادل بناکار در شهرداری تبریز می‌رود. شاگردان مسعود آرمات با 11 برد و 33 امتیاز در رده چهارم قرار دارند و یکی از تیم‌های صعود‌کننده هستند اما در آن سو تبریزی‌ها با 9 برد و 28 امتیاز هفتم هستند و هنوز برای صعود باید تلاش کنند.
شهرداری اراک و پارسه دیگر بازی این هفته را برگزار می‌کنند. شهرداری اراک با باخت هفته گذشته خود دیگر شانسی برای رسیدن به جمع هشت تیم ندارد اما پارسه که فصل پرحاشیه‌ای را پشت سرگذاشته به دلیل دو بازی عقب افتاده‌ای که دارد علاوه بر بازی فردا برای رسیدن به پلی آف زمان دارد. پارسه با 7 برد و 25 امتیاز دهم است.
شهرداری ارومیه یکی از چهار تیم صعود‌کننده به پلی آف باید در ساری به مصاف شهرداری این شهر برود. این تیم با 9 برد و 26 امتیاز در رده هشتم است و شهرداری هم با 14 برد و 42 امتیاز در رده سوم قرار دارد؛ رده‌ای که تحت هیچ شرایطی از دست نمی‌دهد.
کاله مازندران و هاوش نیز از ساعت 17:30 دقیقه در سالن المپیک گنبد به مصاف هم می‌روند. گنبدی‌ها درهفته گذشته به ارومیه نرفتند و با باخت فنی روبه رو شدند اما در این هفته با توجه به اینکه میزبان هستند در بازی حاضرند. این بازی برای هاوش اهمیتی ندارد چرا که با 4 برد و 12 امتیاز به قعر جدول تکیه زده‌اند. اما از آن سو شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله با توجه به برد هفته گذشته خود برای صعود به پلی آف شرایط بهتری پیدا کردند و می‌توان گفت نام این تیم را هم می‌توان در میان تیم‌های مرحله پلی آف نوشت. کاله با 9 برد و 29 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.
صالحین ورامین نیز که دو بازی عقب افتاده را در لیگ برتر دارد و در هر دو بازی هم میزبان است در هفته پایانی لیگ میزبان خاتم اردکان یزد است. خاتمی‌ها نیز 9 برده هستند و هنوز برای صعود امیدوارند به همین دلیل ورامین کار سختی در خانه خود دارد.
یکی از نکات عجیب این است که بعد از پایان هفته بیست و دوم لیگ که هفته آخر است تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به صورت کامل مشخص نمی‌شوند و باید بازی‌های عقب افتاده تیم‌ها انجام شود؛ موضوعی که در هیچ لیگی دیده نمی‌شود. می‌توان گفت در تمام لیگ‌ها و در تمام رشته‌های ورزشی با توجه به حساسیت بازی‌های هفته آخر تمام مسابقه‌ها به صورت هم زمان نجام می‌شود و تیم‌ها با شرایط مشابه به میدان می‌روند نه به این صورت که یک تیم دو بازی عقب افتاده داشته باشد و بعد از اتمام بازی‌ها به میدان برود.
در بازی تشریفاتی که البته بسیار مهم و تماشاگرپسند خواهد بود بانک سرمایه تیم صدرنشین و پیکان تهران تیم دوم جدول درخانه والیبال به مصاف هم می‌روند. پیکان تلاش می‌کند با شکست بانک سرمایه به صدرجدول برود و در پلی‌آف با تیم هشتم جدول بازی کند. دیدار رفت این دوتیم با نتیحه 3 بر 2 به نفع بانک سرمایه شد. ایگور کولاکوویچ مونته نگرویی که بامداد دوشنبه به تهران آمد و درنظر دارد مذاکراتش را با فدراسیون والیبال ایران برای سرمربیگری تیم ملی ادامه بدهد دو بازی که در خانه والیبال برگزار می‌شود را از نزدیک نگاه می‌کند.
جدول رده بندی لیگ برتر والیبال:1- بانک سرمایه؛ 19 برد و 53 امتیاز، 2- پیکان تهران، 18 برد و 52 امتیاز، 3- شهرداری ارومیه، 14 برد و 42 امتیاز، 4-سایپا تهران؛ 11 برد و 33 امتیاز، 5- کاله مازندران؛ 9 برد و 29 امتیاز،6-خاتم اردکان 9 برد و 29 امتیاز، 7- شهرداری تبریز؛ 9 برد و 28 امتیاز، 8- عمران ساری؛ 9 برد و 26 امتیاز، 9- صالحین ورامین 9 برد و 25 امتیاز، 10- پارسه تهران؛ 7 برد و 25 امتیاز، 11- شهرداری اراک؛ 5 برد و 15 امتیاز و 12-هاوش گنبد؛ 4 برد و 12 امتیاز