kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

خسارت 10 میلیارد تومانی بارندگی اخیر به کشاورزی جاسک

مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: بارش‌های شدید، تگرگ و توفان چند روز اخیر بیش از 10میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.


جاسک- خبرنگار کیهان:

مختار حدیدی گفت: سیل همچنین به یکهزار و 500هکتار از مزارع کشت هندوانه، 21 هکتار گوجه‌فرنگی، 80 هکتار سیب‌زمینی و 10 هکتار اراضی کشاورزی بین 50 تا 100 درصد خسارت زد و 65 رأس گوسفند، 7 رأس گاو و 5 نفر شتر تلف شدند.
وی با اشاره به اینکه باید از اعتبارات مدیریت بحران برای جبران بخشی از خسارت‌ها استفاده شود، ادامه داد: اکثر کشاورزان زمین‌های خود را بیمه نکرده‌اند لذا مسئولان کشوری باید حمایت جدی در این بخش داشته باشند.
فرماندار جاسک هم اظهار داشت: در بارندگی روزهای اخیر در شرق جاسک 21 روستا دچار خسارت شدند که از این تعداد 4 روستا خسارت شدید دیدند و برای این چهار روستا اسکان موقت و کمک‌های امدادی داده شد.
محمد احمدی افزود: در اثر طوفان 20 تیر برق شکسته شد و 8 کیلومتر پارگی شبکه برق داشتیم که در بخش برق 15 میلیارد ریال در روستاهای شرق جاسک دچار خسارت شده است.وی بیان کرد: این روستاها در بخش آب 7 میلیارد تومان و راه روستایی 5 میلیارد تومان و در معابر روستایی 150 میلیون تومان و در بخش کشاورزی 100 میلیون تومان دچار خسارت شده‌اند.