kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
همزمان با دهه فجر

3500 نمایشگاه‌ «مدرسه انقلاب» در مدارس کشور برپا می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: پنجمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از 12 تا 22 بهمن در 3500 مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه و پسرانه در 31 استان کشور برگزار می‌شود.



به گزارش فارس، حامد علامتی افزود: در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، تعدادی از گروه‌های دانش‌آموزی با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده، به مطالعه، تحقیق و تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکار دانش‌آموزی خواهند پرداخت و در نهایت هم با افتتاح نمایشگاه‌ها، دانش‌آموزان به روایت‌گری درباره موضوع غرفه می‌پردازند.
علامتی تصریح کرد: اهداف این نمایشگاه شامل ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، آشناسازی نوجوانان با شخصیت و آرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری، تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بیشتر دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، هنری و اجتماعی و هم‌افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی است.
وی با بیان اینکه افتتاحیه ملی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب امروز در تهران برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها از 12 بهمن آغاز می‌شود و تا 22 بهمن ادامه دارد و استان‌ها می‌توانند تا پایان بهمن ماه، برپایی این نمایشگاه‌ها را تمدید کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان باید نمایشگاه خود را تا ۲۲ بهمن در سایت www.madreseyeenghelab.com ثبت‌نام کنند و حداکثر تا ۱۵ اسفند گزارش و مستندات برپایی نمایشگاه خود را به مربیان ارائه دهند تا مسیر داوری را طی کند.
به گفته علامتی، دبیرخانه پنجمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در کرمان واقع است و اسامی برگزیدگان در مردادماه اعلام و نیمه دوم شهریور ماه سال آینده از برگزیدگان تجلیل صورت می‌گیرد.
وی نمایشگاه فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، معرفی کتاب با توجه به موضوعات غرفه‌ها و تشکیل یک گروه سرود دانش‌آموزی در هر نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره مدرسه انقلاب عنوان کرد.