kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

مسابقه آدم‌کشی آمریکا و عربستان در یمن

آمریکا و آل سعود در جدیدترین حملات همزمان خود به مردم بی‌گناه یمن، ده‌ها غیرنظامی را در مناطق مختلف این کشور به شهادت رساندند.


سرویس خارجی-

یمن باز هم به صحنه جنایت‌های متجاوزان تبدیل شد. در جنایت جدید، آمریکا و عربستان به صورت مجزا در دو منطقه غیرنظامیان زیادی را قتل عام کردند.
در این ارتباط خبر رسیده، «عملیات تکاوران آمریکایی» در یمن ده‌ها کشته برجا گذاشته است.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «برخی منابع محلی از فرود نیروهای کماندوی آمریکا در استان بیضاء یمن خبر داده‌اند. به گفتۀ این منابع، صبح دیروز تعدادی از نیروهای تکاور (کماندو) آمریکایی با چتر در روستای یکلا در منطقۀ قیفه در بخش رداع در استان بیضاء فرود آمدند».
گزارش برخی رسانه‌های یمنی و سعودی نشان می‌دهد در این حمله 40 نفر از جمله شماری از کودکان و زنان قتل عام شده‌اند. شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع محلی اعلام کرده یک تفنگدار آمریکایی نیز در این عملیات کشته شده است.
بنا بر گزارش سایت «براقش نت»، در عملیات فرود کماندوهای آمریکایی که ساعت 3 بامداد دیروز صورت گرفت، حدود 30 نوع هواپیما از نوع آپاچی و پهپاد مشارکت داشتند. منابع نزدیک به غرب اما اعلام کردند، در این حملات آمریکا قصد کشتن شماری از اعضای القاعده را داشتند که موفق شدند!
 این منابع در عین حال اعتراف کردند «شماری» از مردم عادی نیز در این حملات کشته شدند.
برخی منابع خبری هم اعلام کرده‌اند «نیروهای آمریکایی با پشتیبانی شمار زیادی پهپاد، به منطقۀ مسکونی آل ذهب حمله کردند، به‌ طوری‌ که اهالی منطقه به علت تعداد زیاد پروازها نتوانستند به منطقۀ مذکور نزدیک شوند.»
نیروهای آمریکایی همچنین دو سال پیش برای آنچه «نجات جان یک خبرنگار آمریکایی از اسارت گروه تروریستی القاعده» عنوان کرده بودند، در استان حضرموت فرود آمدند، اما عملیات فرود نیروهای آمریکا ناکام ماند و خبرنگار آمریکایی نیز کشته شد. این اولین عملیات آمریکایی در نوع خود، در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.
 از آغاز سال 2015، بالگردهای آپاچی و پهپادهای آمریکایی، به صورت گسترده در آسمان استان البیضاء جولان می‌دادند اما تاکنون هیچ حمله هوایی در این مقیاس انجام نداده بودند.
آل سعود
از سوی دیگر، منابع یمنی بامداد یکشنبه گزارش دادند که جنگنده بمب افکن‌های آمریکایی عربستان هم از صبح شنبه تا بامداد یکشنبه در 50 نوبت تعز را بمباران کردند!
 به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، جنگنده‌های آل سعود همچنین شهرستان «مخا» را بمباران کردند. در حملات جنگنده‌های عربستان به «مخا» هم شماری زخمی شدند و برخی از تاسیسات عمومی این شهر تخریب شد. جنگنده‌های متجاوز ائتلاف عربی- آمریکایی همچنین روز شنبه بزرگراه شهر «الوازعیه» استان تعز یمن را هدف قرار دادند که بر اثر آن 14 شهروند عادی یمنی جان باختند.
یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن اعلام کرده «جنگنده‎های سعودی از صبح دیروز 19 بار به مناطق «حرض» و «میدی» در استان حجه واقع در غرب یمن حمله هوایی انجام داده‌اند.»
گفتنی است تمام این جنایات در روز روشن و مقابل دیدگان مدعیان دفاع از حقوق بشر صورت می‌گیرند.