kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

کوتاه از سراسر جهان




مکزیک
فرانس پرس:اعضای خانواده‌های مکزیکی که با اجرایی شدن فرمان تازه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از یکدیگر جدا خواهند ماند، با حضور در منطقه مرزی «ریو گرانده» با یکدیگر وداع کردند. اعضای این خانواده‌های مکزیکی نگرانند از این پس نتوانند همین ملاقات‌های کوتاه مرزی را هم با عزیزان خود داشته باشند.
آمریکا
آسوشیتدپرس: مرکز اسلامی شهر تگزاس که پیشتر نیز هدف برخی اقدام‌های تنفر آمیز قرار گرفته بود روز شنبه به «دلایلی نامعلوم» آتش گرفت و تخریب شد. خاموش کردن این آتش چهار ساعت طول کشید و آنطور که گزارش شده است این حادثه هیچ مصدومی را برجا نگذاشت. به نظر می‌رسد، این حادثه از نتایج روی کار آمدن ترامپ و کار هواداران وی باشد.
فلسطین
ایسنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در اظهاراتی تاکید کرده سفارت آمریکا در اراضی اشغالی «باید» به قدس انتقال یابد.لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی عنوان کرده که آمریکا باید قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل بپذیرد.
ترکیه
آنادولو: نخست‌وزیر انگلیس در جریان سفر خود به آنکارا با همتای ترک خود دیدار کرد؛ دیداری که در آن دو طرف بر اهمیت همکاری‌های نزدیک‌تر» در«مبارزه با تروریسم» تأکید کردند.انگلیس در این سفر متعهد شد که همکاری نظامی را با ترکیه افزایش دهد.گاردین در این باره نوشته که نخست وزیر انگلیس صادرات تسلیحات را فدای دفاع از حقوق بشر کرده است.
کانادا
فارس: رهبر حزب دموکرات جدید کانادا با «فاشیست» خواندن دونالد ترامپ، از نخست‌وزیر کشورش خواسته در برابر رئیس‌جمهور آمریکا بایستد. رهبر حزب «دموکرات جدید» کانادا تصریح کرد: «هدف قرار دادن افراد به خاطر مذهبشان، یک نمونه رفتار کلاسیک فاشیستی است.»