kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
امام جمعه قم:

حادثه پلاسکو را دستاویز تسویه‌حساب‌های جناحی قرار ندهید

امام جمعه قم با تقبیح برخوردهای قومی قبیله‌ای با حادثه تأسف‌بار پلاسکو، گفت: برخی این واقعه ناگوار را مایه و بهانه تسویه‌حساب‌های شخصی- جناحی قرار داده‌اند که مایه تأسف است.

قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم خداجوی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: در این حادثه ما جمعی از آتش‌نشانان شجاع و ایثارگر و تعدادی از شهروندان خود را از دست دادیم که موجب اندوه امت و امام مسلمین شد اما برخی برخلاف اخلاق و انسانیت این مصیبت را دست‌مایه کینه‌ورزی خویش قرار داده‌اند!
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب و صحنه‌های شورانگیز نمایش انسانیت و مهرورزی ملت با آتش‌نشانان و حادثه‌دیدگان، اظهار داشت: این حادثه یکبار دیگر وفاق و همدلی ملت و انسجام مردم و حاکمیت را به تصویر کشید.
عضو مجلس خبرگان با پرهیز دادن مسئولین و گروه‌ها و جناح‌ها از رفتارهای خلاف اخلاق در اینگونه حوادث، خاطرنشان کرد: مسئولین باید از این حادثه درس بگیرند و مجدانه مانع تکرار چنین حوادثی شوند.
آیت‌الله بوشهری در ادامه موضوع برگزاری گفت‌وگوهای دولت سوریه و مخالفان مسلح در قرقیزستان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای نشان از تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه است و دستاورد مهم دیگر این مجمع تأکید همه طرف‌ها بر حفظ تمامیت ارضی سوریه بود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به در پیش بودن دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت بیش از 37 سال و با وجود انبوهی از توطئه‌های داخلی و خارجی اما همبستگی ملت با نظام نسبت به گذشته عمیق‌تر شده است و این ویژگی تنها منحصر به انقلاب اسلامی در میان انقلاب‌های دیگر است.
خطیب جمعه قم همچنین موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه این موضوع در جامعه به گونه‌ای مشهور شده که همه از این فریضه برخورد فیزیکی را استنباط می‌کنند که این خطا  و اشتباه
 است.
وی افزود: در انجام این فریضه، باید همگان از دولت و ملت و مراکز عمومی و خصوصی به گونه‌ای اقدام کنند که رفتارهای منکر تقبیح شود و در مقابل شاهد تشویق و ترغیب به معروف‌ها و امور خیر و احسن باشیم.