kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
با انتشار یک فیش نجومی جدید مشخص شد

دریافت بیش از 24 میلیون تومان در ماه توسط مدیر عامل فروشگاه رفاه

با انتشار یک فیش حقوقی جدید از سلسله فیش‌های نجومی مدیران ویژه‌خوار مشخص شد فردی که نزدیک به 2 سال و نیم پیش به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه انتخاب شد رقمی بالغ بر 24 میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافت می‌کرد.


به گزارش دانا؛ با وجود ادعای دستگاه‌های مختلف در مورد برخورد با نجومی ‌بگیران، ماجرای دریافتی‌های نجومی مدیران دولتی ادامه دارد و ظاهرا قرار نیست در این زمینه اقدامی جدی از سوی مسئولان صورت بگیرد.
از زمانی که فیش‌های نجومی مدیرعامل بانک رفاه ، و نیز وام‌های میلیونی بیمه ایران و ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان در رسانه‌ها منتشر شد برخی مسئولین دولتی از بسته شدن پرونده نجومی‌بگیران و مدیران حرامخوار سخن می‌گفتند ولی با انتشار یک فیش جدید مشخص شد که این پرونده همچنان ابعاد گوناگون و رسیدگی نشده فراوانی دارد . فیش‌های حقوقی این مدیر که نزدیک به 2 سال و نیم پیش به عنوان عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از سوی بانک ملی ایران انتخاب شد نشان می‌دهد که نامبرده رقمی بالغ بر 24 میلیون تومان به صورت ماهیانه دریافتی داشته است . دریافت حقوق چند ده میلیونی از سوی مدیر عامل فروشگاه رفاه در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بر اساس آمار منتشر شده، شرکت فروشگاه‌های رفاه در سال مالی منتهی به 30 مهرماه 92 (از 30 مهرماه 91 تا 30 مهرماه 92) حدودا 29 میلیارد تومان سوددهی خالص داشته است اما پس از انتصاب فرد مذکور به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره، سود این شرکت در سال مالی منتهی به 30 مهر سال 93 به حدود 17 میلیارد تومان رسید.در این میان برخی حامیان مدیر مذکور در فروشگاه‌های رفاه معتقدند که کاهش سود در سال 93 ارتباط چندانی با مدیریت مدیرعامل جدید نداشته و اطلاعات سال مالی منتهی به 30 مهر 93 زمانی استخراج شده است که وی تنها 2 ماه قبل به عنوان مدیرعامل معرفی شده بود.اما روند کاهش سود شرکت فروشگاه‌های رفاه در سال 94 نیز ادامه پیدا کرد؛ بر اساس جدیدترین اطلاعات مالی حساب رسی شده از شرکت فروشگاه‌های رفاه سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به 30 مهر سال 94 نیز با کاهشی جدی مواجه بوده و به حدود 15 میلیارد تومان رسیده است.
البته بر اساس گفته‌های برخی منابع که تلویحا از سوی مسئولان شرکت فروشگاه‌های رفاه نیز مورد تائید قرار گرفته، بخش کلانی از سود سال مالی منتهی به 30 مهرماه سال 93 به دلیل واسطه‌گری در توزیع سبد کالا بوده که از سوی دولت به این فروشگاه اعطا شده است که با کسر این مبلغ از سود خالص این شرکت در سال 93، نتایج نگران‌کننده‌ای برای این شرکت اقتصادی بزرگ بدست خواهد آمد.
برخی از سهامداران شرکت فروشگاه‌های رفاه معتقدند عدم تجربه کافی در اداره یک بنگاه اقتصادی فعال در زمینه خرده فروشی و بکارگیری چهره‌های نزدیک به یک جریان خاص سیاسی تنها بخشی از عوامل کاهش سود این شرکت پولساز هستند.
در این باره گفتنی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، بزرگترین فروشگاه موجود در سطح کشور به شمار می‌آید و گردش مالی نزدیک به 1000 میلیارد تومانی در سال دارد.گفتنی است نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری 23 آذر جاری در پاسخ به سؤالی در زمینه حقوق‌های نجومی از بسته شدن پرونده این حقوق‌ها خبر داده و گفته بود: این موضوع بارها بررسی شد و دیدند از 93 هزار و 470 نفر، تنها 397 نفر بیش از 20 میلیون تومان دریافت کرده‌اند. پرونده حقوق‌های نجومی و غیرمتعارف بسته شده است، همه متخلفان دریافت‌های غیرمتعارف را پس دادند، تنها دو نفری که مبالغ دریافتی خود را پس ندادند، بازداشت هستند.
با انتشار فیش‌های جدید مشخص می‌شود که دولت تمایلی به پیگیری این فیش‌ها و برخورد با مدیران حرامخوار ندارد ولی مدیرانی هستند که با سوء استفاده از این مشی رایج در دولت به ویژه خواری‌های خود ادامه می‌دهند .