kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

آشفته بافی جاسوس انگلیس باز هم بر پیشانی روزنامه زنجیره‌ای!(اخبار ادبی و هنری)

بازهم بهانه‌ای دیگر برای مطرح ساختن جاسوسان و فراماسون‌ها در نشریات زنجیره‌ای؛ این بار چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر بهانه‌ای شد برای روزنامه «شرق» تا باز هم جاسوس معروف انگلیس یعنی «ابراهیم گلستان» را بر پیشانی صفحه اول خود بنشاند و برای اینکه جماعت شبه روشنفکر، نام او را از یاد نبرند، مقاله‌ای از او را به چاپ برساند که از قضا کمترین ربط را به شکسپیر پیدا می‌کند! (فقط در برخی عبارات نام اثری از آن نویسنده و شاعر انگلیسی درج شده و بس!)



در این طبله به اصطلاح مقاله از هر نوع جنسی یافت می‌شود، از اشاره به «میرزاده عشقی» و «ایرج میرزا» گرفته تا یادی از فیلم‌های «دزد بغداد» و «برباد رفته» و تا حکایت «تا این گوساله گاو شود» و ماجرای «گاو دزده» و قضیه حمله راهزنان به محل سکونت گلستان در بچگی و وافور کشی پدرش و... و بالاخره «گنج دره جنی» خودش! (حالا می‌شود متوجه شد که آش درهم جوش و آشفته‌ای که سال گذشته و در جشنواره فیلم فجر، نوه‌اش تحت عنوان فیلم به خورد جماعت شبه روشنفکر داد و عده‌ای هم به‌به و چه‌چه کردند، از کجا آب می‌خورد!)به قول میرزاآقاخان نوری در سریال «سلطان صاحبقران» که در پاسخ مهد علیا مبنی بر علت اصرارش به آلودگی سیاسی، گفت: «بدنامی بهتر از گمنامی است»! حالا حکایت این جناب گلستان است و پامنبری‌هایش در روزنامه «شرق» که ولو با بافتن هر «رطب و یابس» و چاپ هرگونه مطالب بی‌ربطی در صدد احیاء برخی اموات هستند که کارنامه سیاهشان را با هیچ آبی هم نمی‌توان حتی قدری خاکستری کرد!
لازم به ذکر است که علاوه بر اعترافات خود ابراهیم گلستان در نوکری مراکز خبری سرویس‌های جاسوسی غرب و همچنین مزدوری شرکت‌های نفتی انگلیسی و صهیونیستی به علاوه همکاری در کودتای سیاه 28 مرداد 1332، براساس اسناد صریح ساواک، وی از جاسوسان انگلیس بوده است. در سند بیوگرافیک ساواک درباره ابراهیم گلستان آمده است:
«... مطابق با اسناد موجود، وی در شرکت نفت به نفع انگلیسی‌ها جاسوسی می‌کرده است. سپس با حمایت و کمک انگلیسی‌ها، شرکت سازمان فیلمبرداری گلستان را تأسیس و در دستگاه او سه متخصص انگلیسی تهیه فیلم و عده‌ای ایرانی عضویت داشته‌اند...»گفتنی است که گلستان علی‌رغم ملیجک دربار بودن و روابط گسترده با عوامل مفسد رژیم شاه مانند هویدا، به همین دلیل «جاسوسی برای انگلیس»، در اوایل دهه 1350 از ایران اخراج شد.