kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

حوادث کوتاه از کشور


    جاسازی 726 کیلو تریاک در پژو پارس
 سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران پلیس با کسب خبری مبنی بر انتقال محموله سنگین موادمخدر توسط سوداگران مرگ از استان‌های جنوبی کشور به این استان عملیات گسترده‌ای را آغاز کردند.
سرتیپ بهمن امیری‌ مقدم افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد موادمخدر در یک خودرو سواری پژو 405 جاسازی شده است لذا شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی اظهارداشت: ماموران پلیس با شناسایی خودرو حامل موادمخدر در محدوده شهر خلیل‌آباد، به راننده آن دستور ایست دادند اما وی بدون اعتنا به هشدار ماموران خودرو را رها و با استفاده از تاریکی هوا از محل‌گریخت.
سرتیپ امیری مقدم با اشاره به کشف 726کیلوگرم تریاک از این خودرو اظهار کرد: در ادامه این عملیات سرکرده و یکی دیگر از اعضای این باند که با یک دستگاه خودرو پژو پارس، خودرو حامل موادمخدررا هدایت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.وی گفت: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
قاچاقچیان سیگار جریمه شدند
رشت - خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند یک محموله سیگار قاچاق که از استان آذربایجان شرقی بارگیری شده بود، هنگام تخلیه بار در رشت توقیف کنند.
رضا قشلاقی افزود: ماموران 3 نفر را دراین رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده اتهامی آنان را به تعزیرات حکومتی گیلان معرفی کردند.
وی با بیان اینکه پرونده مزبور به شعبه پنجم تغزیرات حکومتی رشت ارجاع شد اظهارداشت: کالای مذکور پس از محرز شدن قاچاق بودن آن، ضبط و 3 قاچاقچی نیز به پرداخت مبلغ 2 میلیارد و 85 میلیون و 210 هزار ريال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
انفجار در انبار ضایعات
دزفول - ایرنا : انفجار در انبار ضایعاتی در اطراف شهر دزفول یک کشته و 2 مصدوم برجای گذاشت.
در این انفجار که درساعت 19 و30 دقیقه یکشنبه شب در یک انبار ضایعات فلزی رخ داد، یک نوجوان 17 ساله کشته شده و 2 نفر دیگر مصدوم شدند.نیروی انتظامی دزفول وقوع این انفجار و کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 2 نفر دیگر را تائید کرد اما ارائه اطلاعات بیشتر در این رابطه را به بعد از روشن شدن جزئیات این انفجار موکول کرد.
به گفته یک مقام مطلع این انفجار هنگام روشن کردن آتش رخ داده و احتمال اینکه این انفجار ناشی از مهمات فرسوده جنگی باشد وجود دارد.
مشاجره مرگ‌آور
گنبدکاووس- ایرنا: سرپرست منطقه انتظامی شهرستان گالیکش از توابع استان گلستان گفت: مشاجره لفظی در نیمه شب گذشته بین چهار جوان در این شهرستان، به جان باختن یک نفر از آنان با ضربات چاقو منجر شد.
سرهنگ علی فرامرزی افزود: این جوان حدود 22 ساله پس از مشاجره لفظی که منجر به درگیری فیزیکی شد، در ساعت یک بعد از نیمه شب مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
وی افزود: با اقدامات پلیسی انجام شده، سه نفر از متهمان درگیری در دو عملیات جداگانه ماموران نیروی انتظامی دستگیر و با تشکیل پرونده، روانه دادستانی گالیکش شدند.
انبار نفت لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی موادسوختی در انباری در حاشیه شهر زاهدان بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از این محل سه دستگاه خودرو را توقیف و 60 هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف کنند.رئیس ‌پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سه قاچاقچی در این رابطه دستگیر شدند خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
قاتل خاموش باز هم قربانی گرفت
مشهد- ایرنا: رئیس‌اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با گاز منواکسید کربن در مشهد سه کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت.شهرام طاهرزاده افزود: این حادثه حدود ساعت 20 یکشنبه شب در یک منزل شخصی در یکی از خیابان‌های مشهد روی داد.
وی بیان کرد: به دنبال تماس با اورژانس 115 مشهد، بلافاصله 2 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که متاسفانه سه نفر از حادثه‌دیدگان فوت کرده بودند و مصدومان نیز به بیمارستان امام رضا‌( ع) انتقال یافتند.
انهدام باند فروش عتیقه‌جات تقلبی
سرویس شهرستان‌ها:جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان تبریزی و چند استان دیگر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ علی محمدی با اشاره به شناسایی یک باند فروش عتیقه‌جات تقلبی ادامه داد: اعضای این باند 20 نفره که به صورت سازمان‌یافته و شبکه‌ای از شهروندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و تهران کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر و به تبریز انتقال داده شدند.
محمدی با بیان اینکه اعضای این باند با شناسایی افراد پولداری که در کار خرید و فروش اشیاء قدیمی بوده را به خارج از شهر کشانده و با فروش عتیقه‌جات تقلبی، مبالغ کلانی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: تاکنون 25 شاکی خصوصی شناسایی و علیه این باند اعلام شکایت کرده‌اند.
 این مقام انتظامی ارزش ریالی کلاهبرداری انجام شده توسط این باند را بیش از 74 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به وسعت کار این باند، پیش‌بینی افزایش تعداد شاکیان و حجم ریالی کلاهبرداری وجود دارد.
جریمه 2 میلیارد ریالی قاچاقچی روغن
زاهدان - خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گمرک شهرستان میرجاوه با ارسال گزارشی به تعزیرات حکومتی، قاچاق 412 بشکه روغن تصفیه‌ شده خودرو را در بازه‌های زمانی مختلف توسط یک دستگاه تریلر اعلام کرد.
محمدحسین اشرفی افزود: با استعلام صورت گرفته مشخص شد پروانه صادراتی، مهر، سربرگ و فاکتور فروش جعلی و فاقد اعتبار بوده و در همین راستا پرونده مباشرت در قاچاق کالا برای متهم در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان میرجاوه تشکیل شد.
وی گفت: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک، مستندات و استعلامات صورت‌ گرفته تخلف را محرز دانست و متخلف را به میزان 2 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
خروج قطار از خط
اندیمشک - خبرگزاری فارس از اندیمشک، پیش از ظهر دیروز قطار مسافربری در حین جابه‌جایی خط در ایستگاه راه‌آهن اندیمشک از خط خارج و دچار حادثه شد.
پس از خارج شدن قطار از خط، با تلاش مسئولان مربوطه این قطار در کمتر از یک‌ ساعت بر روی خط ‌آهن مستقر شد.
گفتنی است که در این قطار مسافری وجود نداشت و این سانحه هیچ آسیبی به قطار نرساند.
کشف 413 کیلوگرم تریاک
کرمان- خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان از درگیری مسلحانه ماموران یگان تکاوری ناجا با قاچاقچیان مسلح موادمخدردر عنبرآباد خبر داد و گفت: در این عملیات 413کیلوگرم تریاک از خودروی قاچاقچیان کشف و توقیف شد.
دادخدا سالاری اظهار داشت: قاچاقچیان قصد وارد کردن موادمخدر از استان سیستان و بلوچستان به کرمان را داشتند که با هوشیاری ماموران در انجام عملیات‌شان ناکام ماندند.
وی عنوان کرد: قاچاقچیان با به جا گذاشتن موادمخدر و خودروهای سواری از محل درگیری متواری شدند و تلاش‌ها در راستای دستگیری متهمان ادامه دارد.