kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

عرضه تخم مرغ های محلی تقلبی در سوپر مارکت ها

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار گفت: برخی از تخم‌مرغ‌ها که با عنوان محلی عرضه می‌شود، محلی و سنتی نیستند.



سید فرزاد طلاکش به خبرگزاری صداوسیما گفت: برخی تخم مرغ‌ها در بسته بندی‌های غیر مجاز همراه با کاه و ضایعات چوب بسته‌بندی شده است که عمدتاً آلودگی‌های قارچی و مدفوعی به داخل تخم مرغ منتقل می‌شود.
طلاکش افزود: هم اکنون بیش از 100 شرکت مجاز بسته بندی زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌کنند که در همه این شرکت‌ها دکتر دامپزشک بر بسته‌بندی تخم مرغ نظارت دارد.
وی ادامه داد: تخم مرغ‌های رنگی همیشه محلی و رسمی نیستند و حتی برخی از تخم‌مرغ‌های نطفه دار به عنوان تخم مرغ رسمی عرضه می‌شود که این تخم مرغ‌ها به هیچ وجه قابلیت مصرف خانگی را ندارند.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار گفت: مردم باید مراقب باشند که حتماً تخم مرغ‌هایی در بسته بندی‌های مجاز و با تاریخ مصرف و انقضاء خریداری کنند و از خرید تخم مرغ‌های شکسته خودداری کنند.
نظارت تعزیرات بر عرضه تخم مرغ
در همین حال گشت مشترک تعزیرات حکومتی بر روند عرضه تخم مرغ نظارت کرد و مقادیر زیادی تخم مرغ غیر بهداشتی معدوم شد.
 در این گشت علاوه بر مأموران اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، کارشناسان بهداشت محیط و نمایندگان سازمان دامپزشکی هم حضور داشتند و با حضور در چند سوپر‌مارکت که تخم مرغ‌هایی بدون نشان بهداشتی و بدون تاریخ تولید و انقضاء در قالب تخم‌مرغ محلی و سنتی عرضه می‌شد،کارشناسان بهداشت محیط و سازمان دامپزشکی این اقلام غذایی را غیر بهداشتی تشخیص دادند و بر همین اساس مقادیر زیادی از این تخم‌مرغ‌ها در محل معدوم شد.
نماینده سازمان دامپزشکی در حاشیه این گشت تعزیراتی گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان تخم‌مرغ باید از منابع مجاز تهیه شود و در بسته بندی‌های تخم مرغ حتماً باید پروانه بهداشتی و نشانی شرکت تولید‌کننده و نام برند آن قید شده باشد.حیدربیگی افزود: عرضه تخم‌مرغ‌های بدون تاریخ تولید و انقضاء از نظر دامپزشکی تخلف است و با متخلفان باید برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس‌گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی هم گفت: علاوه بر عرضه غیر‌بهداشتی این تخم‌مرغ‌ها ، نداشتن فاکتور و فروش آن به عنوان تخم مرغ محلی به عنوان تقلب محسوب می‌شود که در نوبت اول با اعمال جرایم تذکرات داده خواهد شد اما در صورت تکرار برخورد قاطع‌تری صورت می‌گیرد.