kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
طی چند عملیات پلیسی

بالغ بر 7 تن مواد مخدر در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان کشف شد

بیش از 7 تن انواع مواد مخدر طی چند عملیات پلیسی در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان کشف شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرتیپ عزیز‌الله ملکی افزود: در بازرسی از کامیون 4 تن و 710 کیلوگرم تریاک به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار جاسازی شده بود کشف و 5 متهم در این زمینه دستگیر شدند. وی گفت: همچنین در یک عملیات دیگر ماموران مبارزه با مواد مخدر استان در محور مواصلاتی شهرستان میناب در بازرسی از دو دستگاه خودرو سواری 440 کیلوگرم تریاک کشف و دو متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
همچنین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان شنبه شب گذشته از ورود یک باند مواد مخدر به داخل کشور مطلع شدند.
سرتیپ سعید کمیلی گفت: قاچاقچیان پس از ورود به محدوده کمین مرزداران و آگاهی از حضور مأموران به سمت آنان تیراندازی کردند که در نتیجه، با آتش پرحجم مرزداران مجبور به عقب‌نشینی شدند.
وی افزود: سرانجام محل اختفای قاچاقچیان شناسایی و پس از درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ با رها کردن خودرو و استفاده از تاریکی شب به سمت کشور پاکستان فرار کردند.
کمیلی گفت: مرزداران با بررسی دقیق منطقه ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سنگین و دستگیری 2 قاچاقچی یک تن و 222 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.
وی افزود: شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده که از محل متواری شدند در دستور کار قرار دارد.
همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یگان‌های عملیاتی انتظامی شهرستان ایرانشهر با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت یک باند قاچاقچیان مسلح در جابه‌جایی مواد مخدر با استفاده از خودروهای تیزرو مطلع شدند.
سرتیپ حسین رحیمی افزود: پس از حدود یک هفته اقدامات فنی گسترده، روز یکشنبه اعضای این باند در حالی که با استفاده از چهاردستگاه خودرو سبک در حال جابه‌جایی مواد مخدر در محور مهرستان- ایرانشهر بودند، شناسایی شده و به طور نامحسوس تحت مراقبت پلیس قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح پس از ورود به منطقه کمین یگان‌های عملیاتی و تکاوران پلیس، با آنان به صورت مسلحانه درگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از قاچاقچیان پس از مدتی درگیری مسلحانه به هلاکت رسید و پنج سوداگر مرگ نیز با 437 کیلوگرم تریاک و 93 کیلوگرم حشیش دستگیر شدند.
رحیمی از انهدام یک باند دیگر مواد مخدر در شهرستان خاش خبر داد و گفت: در این عملیات شبانه، یگان‌های پلیس پس از شناسایی یک باند قاچاقچیان مسلح که با استفاده از 2 دستگاه خودرو سبک در حال جابه‌جایی مواد مخدر بودند، با آنان درگیر شدند.
وی افزود: سوداگران مرگ که پس از حدود یک ساعت درگیری مسلحانه دیگر توان مقابله با یگان‌های پلیس را نداشتند با رها کردن خودروها از منطقه متواری شدند و ماموران در پاکسازی منطقه 480 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.