kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
الجزیره فاش کرد

تشکیل سازمان آیپک این بار در انگلیس!

شبکه تلویزیونی «الجزیره» فاش کرد که سفارت رژیم صهیونیستی در لندن سازمانی مشابه لابی صهیونیستی «آیپک» را در انگلیس با هدف نفوذ در میان سیاستمداران انگلیسی و فعالیت ضدفلسطین راه‌اندازی کرده است.


سرویس خارجی-

 لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا موسوم به «آیپک» با بیش از 100 هزار عضو و میلیاردها دلار سرمایه یکی از قدرتمندترین لابی‌ها در آمریکا است که نقش عمده‌ای در شکل دادن به ساختار سیاسی و اقتصادی آمریکا دارد و اکثر سیاستمداران آمریکایی برای اینکه در اریکه قدرت باقی بمانند یا به مراتب بالای سیاسی برسند مجبورند برای جلب حمایت این لابی سرسپردگی خود را به رژیم صهیونیستی ثابت کنند. حالا تجربه موفق لابی‌گری صهیونیست‌ها در آمریکا آنها را بر آن داشته که در انگلیس نیز بساط لابی‌گری خود را پهن کنند.
در همین راستا شبکه «الجزیره» گزارش داده که سفارت رژیم صهیونیستی در لندن در حال همکاری با لابی صهیونیستی «آیپک» برای راه‌اندازی گروه‌های لابی‌گری حامی رژیم اسرائیل در انگلیس و نهادینه کردن فرهنگ لابی به سبک آمریکا در این کشور است.  
شبکه خبری الجزیره روز شنبه این خبر را در ادامه افشاگری‌ها درباره تلاش سفارت رژیم صهیونیستی در لندن برای نفوذ در میان سیاستمداران انگلیسی گزارش کرده است.
در فیلمی که به صورت مخفیانه ضبط شده، یک سیاستمدار ارشد در سفارت رژیم صهیونیستی در لندن به نام «شای موسات» به شرح فعالیت‌هایش برای راه‌اندازی سازمانی به نام «دوستان شهری اسرائیل» با حمایت آیپک می‌پردازد. این مقام صهیونیست در این فیلم همچنین اظهار می‌کند که مقام‌هایی از آیپک از آمریکا برای سخنرانی در این سازمان به انگلیس دعوت کرده‌اند. «شای موسات» پس از افشاگری‌های واحد پژوهش الجزیره، مجبور به استعفا از سمتش شد.
«موسات» در فیلمی که الجزیره به کمک یک خبرنگار مخفی‌اش ضبط کرده، همچنین از برگزاری نشست‌های بین سیاستمداران حزب محافظه‌کار و کارگر انگلیس با مقام‌های آیپک با هدف طرح ایده‌هایی جهت راه‌اندازی لابی‌های حامی اسرائیل در انگلیس سخن گفته است.جنبش‌های دانشجویی در لندن نیز افشا کرده‌اند که از طرف آیپک برای راه‌اندازی گروه‌های ضدفلسطینی و تضعیف جنبش «تحریم اسرائیل» حمایت مالی شده‌اند.
«جرمي کوربين» رهبر حزب کارگر انگليس با انتشار این رسوایی در نامه‌اي به «ترزا مي»، نخست‌وزير اين کشور، تحقيق رسمي درباره رسوايي لابي‌ رژيم صهيونيستي براي نفوذ در ميان سياستمداران این کشور را خواستار شده است. «کوربين» در اين نامه با هشدار درباره «توطئه‌هاي يک ديپلمات سفارت اسرائيل براي برکنار کردن مقام‌هاي ارشد دولت انگليس» تصريح کرده که صهيونيست‌ها در تلاش براي تضعيف تماميت دموکراسي در کشورش هستند.