kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
جانشین فرمانده کل سپاه:

ایران میدان توازن قوای جهانی را در کنترل و مدیریت خود گرفته است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در جنگ‌های 38 ساله گذشته که در منطقه غرب آسیا به وقوع پیوسته، حتما یک طرف ثابت این جنگ‌ها آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی و شرکای منطقه‌ای مرتجع عرب آنها مثل رژیم آل سعود بوده است.

شهرکرد- خبرنگار کیهان:

سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین معارفه و تودیع فرماندهان جدید و قبلی سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان چهار محال و بختیاری افزود: این کشورها در مدت یادشده به 14 کشور اسلامی حمله‌ور شده و ضمن اشغال سرزمین‌های آنها، مردم این کشورها را آواره کرده‌اند.
وی اظهار داشت: آمریکا و متحدانش با تحمیل جنگ 6 ساله به کشور سوریه، موجب رنج و عذاب 10 میلیون نفر زن، مرد و کودک این کشور شده‌اند.
سردار سلامی ادامه داد: جهان اسلام یک حامی نیرومند و ثابت و بدون هیچ چشم‌داشتی به ثروت‌های مادی آنها به نام جمهوری اسلامی ایران و یک پناهگاه بزرگ و معنوی و روحانی به نام رهبر عزیز و عظیم‌الشأنمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دارند که در مقابل صف‌آرایی قدرت‌های بزرگ از آنان دفاع می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ایران هیچ منافع مادی در فلسطین، لبنان و سوریه ندارد و منافع ایران معنوی و حفظ عزت، آبرو، امنیت و حفظ کرامت مسلمانان و احیای اسلام است.
وی گفت: در منطق غربی‌ها رژیم صهیونیستی یک مبارز ضد تروریست است و مسلمانان مجاهد فلسطینی و حزب‌الله لبنان گروه‌های تروریستی و ایران نیز حامی تروریست است و این در حالی است که در تمام عالم از شرق تا غرب حدود 8 میلیون نفر به طور مستقیم به دست آمریکایی‌ها در جهان کشته شده‌اند.
وی تصریح کرد: تمام ابزارهای شکنجه در آمریکا ساخته و به کشورهای جهان صادر می‌شود و تمام دیکتاتورهای عالم از فردیناند مارکوس تا پینوشه تا سلسله آل سعود، رژیم شاه و فرعون‌های مصر و در هر کجا که دیکتاتوری در جهان می‌بینیم، محصول سیاست‌های آمریکا، انگلیس و متحدان منطقه‌ای آنان است.
سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور ایران به عنوان یک قدرت جهانی مطرح است، افزود: وقتی یک کشور می‌تواند در مقابل ائتلافی از قدرت‌های به اصطلاح جهانی بایستد و تعادل قدرت را برقرار کند و مرکز ثقل و نقطه تعادل امنیت منطقه و جهان شود، این یعنی یک قدرت جهانی است.
وی ادامه داد: امروز ایران توانسته است میدان توازن قوای جهانی را در کنترل و مدیریت خود بگیرد.