kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

سهم‌خواهی انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان شدت گرفت

یک عضو شورای اصلاحات از سهم‌خواهی‌های انتخاباتی درون جبهه اصلاحات خبر داد.



روزنامه آرمان نوشت: «اصلاح‌طلبان در مراحل آخر تصمیم‌گیری در شورای عالی در هماهنگی کامل قرار دارند. این روزها تشکل‌های استانی درحال برگزاری مجامع خود هستند، طوری که از چند هفته دیگر بعد ازمشخص شدن شاخصه‌های لازم برای حضور افراد در لیست شورای شهر، به تدریج براساس این شاخصه‌ها لیست انتخاباتی شورای شهر را در اردیبهشت ماه به مردم معرفی خواهند کرد. البته برخی از مجموعه‌ها اصرار دارند که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وظیفه اجرای برنامه‌های انتخاباتی را برعهده بگیرد و شورای عالی تنها وظیفه سیاستگذاری را عهده‌دار باشد».
از سوی دیگر این روزها مسئله‌ ائتلاف اصلاح‌طلبان با دولت نیز در انتخابات شورای شهر مجدداً مطرح است. «آرمان» به منظور بررسی موارد فوق با محمود میرلوحی از اعضای شورای عالی اصلاحات به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
سیدمحمود میرلوحی در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که «کمیته انتخابات سعی دارد به نوعی اجرای سیاستگذاری‌های شورای عالی را برعهده بگیرد. حال اینکه احزاب در شورای عالی در هماهنگی با یکدیگر هستند و در آنجا در مورد اجرای سیاست‌های شورای عالی تصمیم‌گیری خواهد شد. چرا اعضای کمیته انتخابات بر مواضع خود پافشاری دارند؟» گفت: واقعیت این است که تمامی احزاب اصلاح‌طلب در شورای عالی در هماهنگی به سر می‌برند. مشخص نیست رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی چه اصراری بر این مواضع دارند. حال اینکه ایشان به واسطه عضویت حزب متبوع خود در شورای هماهنگی عضویت دارد که دبیرکل آن مجموعه، دکتر صادقی هم‌اکنون در شورای عالی اصلاحات در حال فعالیت است.
شورای هماهنگی خود عضو شورای عالی است و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی وظیفه نایب رئیسی این شورا را برعهده دارد. درحال حاضر آقای کرباسچی عضو حقوقی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شورای عالی، وظیفه نایب‌رئیسی را در شورای عالی دارد.
شورای هماهنگی بخشی از شورای عالی را تشکیل داده است. این شورا به لحاظ آماری 60 درصد شورای عالی را تشکیل می‌دهد. در نتیجه در کنار احزاب جدید یعنی اتحاد، ندا و ایثارگران به فعالیت می‌پردازند. در واقع این روزها شورای عالی همه احزاب و شخصیت‌های تأثیرگذار را شامل شده است، به طوری که 20 نفر از 45 نفر اعضای شورای عالی را دبیرکل احزاب شورای هماهنگی تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود مواردی مانند کمیته انتخابات برای ایجاد زمینه چانه‌زنی و سهم‌خواهی است.