kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
در بیروت

هیئت پارلمانی ایران با سید حسن نصر الله دیدار کرد

رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.



به گزارش فارس، علا‌ءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.
بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، در این دیدار درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه بحث و تبادل نظر شد.
هیئت پارلمانی کشورمان به همراه «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان نیز در این دیدار حضور داشتند.
بروجردی پس از دیدار با نصرالله، به دیدار «نبیه بری» رئیس ‌پارلمان لبنان رفت و پس از آن اعلام کرد: با بری بر ضرورت یک گفت‌وگوی سوری برای پایان جنگ سوریه تأکید کردیم.
وی افزود: دیدگاهی واحد برای یکی کردن تلاش‌ها به منظور مقابله با تروریسم وجود دارد.
بروجردی تصریح کرد: همه ما معتقدیم که دوره نبیه بری حامل اموری مثبت برای لبنان خواهد بود و از نقش بری که در کمک به حل خلأ ریاست‌جمهوری پررنگ بود، قدردانی می‌کنیم.
خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستیم
ژنرال« میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید برضرورت حل سیاسی بحران سوریه، گفت‌: امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران سوریه به ایجاد راه‌حلی برای پایان رنج‌های آوارگان سوری کمک کند.ژنرال عون در این دیدار که صبح شنبه در (بعبدا) کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، افزود: تعداد آوارگان سوری در لبنان حدود نصف جمعیت آن شده و این وضعیت پیامدهای منفی برای اوضاع اقتصادی و امنیتی لبنان داشته است.
رئیس‌جمهوری لبنان با تاکید بر «‌اهمیت همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم‌‌»، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و امنیتی لبنان با عملیات پیش‌دستانه در رویارویی با تروریست‌ها به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.
براساس این گزارش، بروجردی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های آقایان حسن روحانی رئیس‌جمهوری و علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور لبنان، بر تمایل آنان برای گسترش روابط دوجانبه در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی به ویژه بعد از توافق همه گروه‌های سیاسی لبنان و انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس‌جمهوری تاکید کرد.رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده برای حل بحران سوریه در آستانه بتواند به راه‌حل سیاسی مطلوب دست یابد.
رژیم صهیونیستی جایگاهی در جغرافیای سیاسی نخواهد داشت
هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی به ریاست علاءالدین بروجردی در ادامه سفر خود به دو کشور سوریه و لبنان، روز گذشته در شهر بیروت با نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی دیدار کرد.در این دیدار علاءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدامات برخی کشورهای اسلامی برای دعوت از تجار رژیم صهیونیستی را به شدت تقبیح کرد و افزود: جای تأسف است که برخی دولت‌های منطقه، هیئت‌های صهیونیستی را دعوت می‌کنند و با آنها جشن می‌گیرند.رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: در صورتی که انسجام مسلمانان با هدف تحقق آرمان فلسطین و آزادسازی کل سرزمین‌های اشغالی تحقق یابد، رژیم صهیونیستی در جغرافیای سیاسی جایگاهی نخواهد داشت.
در ادامه این دیدار چهار تن از نمایندگان گروه‌های فلسطینی درباره مسائل مختلف سخنرانی کردند، همچنین طرفین بر استمرار مبارزه با رژیم صهیونیستی برای آزادی فلسطین و حفظ آرمان فلسطین تأکید کردند.