kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
به بهانه ابقای طاهری در باشگاه پرسپولیس

ورزش نیازمند مدیریت صحیح و اصولی است(نکته ورزشی)



سرویس ورزشی-
چندی قبل بود که درباره نظارت و مدیریت فوتبال به نکاتی اشاره کردیم و در خلال بحث، پای تیم پرسپولیس و مدیریت آن به میان آمد. نوشتیم، چرا بعد از بیش از دو سال فعالیت آقای طاهری که موفق و راضی‌کننده هم بوده است، ایشان کماکان به عنوان «سرپرست» در راس امور این باشگاه است و بدتر از آن چرا صحبت از کناره‌گیری و جداشدن ایشان از تیم پرسپولیس به گوش می‌رسد؟!
خوشبختانه چند روز بعد خبر آمد که آقای طاهری در پرسپولیس ماندنی است و کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و وزیر محترم ورزش نیز اعلام کرد «مشکل قانونی برای ادامه فعالیت طاهری در پرسپولیس وجود ندارد.» خبری که نه فقط برای هواداران تیم پرسپولیس و علاقه‌مندان به این تیم در سراسر کشور خوشحال‌کننده است، بلکه برای کسانی هم که بیش از هر چیز دغدغه رشد و پیشرفت و سامان گرفتن امور ورزش و فوتبال را دارند، امیدوارکننده است.
 ورزش ما برای رشد و پیشرفت، بیش از هرچیز به مدیریت صحیح و اصولی نیازمند است، مدیریتی که بتواند در شرایط موجود و از امکانات در اختیار و... بهترین و بیشترین بازدهی را داشته باشد، مدیریتی که عاشق قدرت و صندلی ریاست و در فکر استفاده شخصی و خانوادگی از مواهب مدیریتی نباشد، شیفته کار و خدمت و تلاش برای کسب رضایت خدا و خشنود ساختن مردم باشد. آیات و روایات و احادیث فراوان به ما گفته و تذکر داده‌اند که رضایت خداوند در گروی خدمت به مردم است چرا که «الناس عیالی»!‌ تکلیف بهشت و جهنم ما در کوران این فرصت‌ها و مسئولیت‌ها که مثل برق هم می‌گذرد تعیین می‌شود.
مدیریت در حوزه ورزش هم مستثنا از این قاعده و اصل کلی و سنت الهی نیست. در اینجا  هم باید برای مردم و کسب رضایت آنها، تلاش کرد، محیط ورزش را به محیط تربیت و سلامت و اخلاق تبدیل کرد و دست جریانات فاسد و آلوده و زیاده‌خواه و عوضی‌آمده را از دامان آن کوتاه کرد. انجام این کار بیش از هر چیز در گروی مدیریتی متعهد، مبتکر، دارای انگیزه و برنامه است.
مدیریتی که بیش از هر چیز در جهت رضای خداوند کار کند و منافع باندی و مصالح حزبی را به کار و بار مردم ترجیح دهد، از ورزش نخواهد وسیله‌ای بسازد برای سروصدا راه ‌انداختن و تبلیغات به نفع حزب و جناح خود و در نتیجه به عوض پرداختن به کارهای ریشه‌ای و ساختاری به کارهای روبنایی و پرسروصدا و تبلیغی و جنجالی و در یک کلام فریبکارانه روی بیاورند.