kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال



پایان نیم فصل اول با نبرد ضعیف‌ترین‌ها!
آخرین بازی نیم فصل اول لیگ برتر امروز ساعت 14 در تبریز بین دو تیم ماشین‌سازی و سایپا برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که به دلیل بارش شدید برف و شرایط جوی در زمان مقرر برگزار نشد و بعد از کلی کلنجار بر سرتاریخ مسابقه، این بازی امروز انجام می‌شود. دو تیم نسبت به نیم فصل اول تغییراتی داشته‌اند. سایپا که در نیم فصل اول خوب نتیجه نگرفت تلاش می‌کند حداقل در این بازی پیروز شود تا شاید با رتبه سیزدهمی کارش به پایان برسد اما ماشین‌سازی که در رده آخر جدول لیگ قرار گرفته در صورت پیروزی هم در این بازی از ته جدول تکان نخواهد خورد. این مسابقه نبرد ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ برتر است. ماشین‌سازی فقط 8 گل زده و سایپا هم با 9 گل زده بعد از سبزپوشان قرار دارند. البته ماشین‌سازی با 23 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد.
کاوه رضایی درخواست رضایتنامه کرد
حسن زمانی عضو هیئت مدیره استقلال روز جمعه اعلام کرد با رویه‌ای که کاوه رضایی در پیش گرفته، ماندنش در این تیم به صلاح نیست و همین مسئله باعث شده که مهاجم استقلال اعلام کند قصد جدایی دارد. سایت ورزش سه با اعلام این خبر عنوان داشت: کاوه رضایی که به دلیل مشکلات قراردادش حضور کمرنگی در تمرینات استقلال دارد، از روز جمعه تمرینات خود را با استقلال استارت زد اما به خاطر مصاحبه حسن زمانی دیگر حاضر نیست در تمرینات شرکت کند. کاوه رضایی این موضوع را به اطلاع باشگاه هم رسانده و اعلام کرده اگر باشگاه رسما موضع حسن زمانی را تایید می‌کند، به این تیم برنخواهد گشت و در نیم فصل دوم راه تیم دیگری را در پیش خواهد گرفت. با این حساب کاوه رضایی تنها در شرایطی حاضر است به تمرین برگردد که باشگاه استقلال رسما اعلام کند که موضع زمانی در مورد او را قبول ندارد. این اولین باری نیست که مصاحبه‌های عضو هیئت مدیره باشگاه برای استقلال دردسرساز می‌شود و پیش از این هم علیرضا منصوریان به شدت از زمانی به خاطر اظهارنظرهایش در مورد تیم فنی ناراحت شده بود.
شکست پرسپولیس در بازی دوستانه
پرسپولیس و پاراگ دیروز در یک بازی دوستانه در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف هم رفتند که این بازی با شکست سرخپوشان همراه بود.پاراگ در این بازی به برتری سه بر یک مقابل پرسپولیس رسید. پاراگ در نیمه نخست دو بر صفر صاحب برتری شد و امین غلامی‌پور(41) و حسین داوودی(45) برای این تیم گل زدند. در نیمه دوم و در دقیقه 55، پریموف روی پاس علی علیپور دروازه پاراگ را گشود اما در ادامه، حسن قربانی‌زاد گل سوم را هم وارد دروازه پرسپولیس کرد.
حضور تیم فوتبال نوجوانان
 در رقابت‌های جام جهانی کوچک
تیم فوتبال نوجوانان کشورمان جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی کوچک امروز ساعت 8 صبح به سن پترزبورگ محل برگزاری این مسابقات عازم می‌شود. ملی‌پوشان نوجوان در گروه D با تیم‌های اسلوونی، مولداوی و زنیت سن پترزبورگ همگروه است و روز دوشنبه 20‌دی ماه از ساعت 19:30 به وقت تهران به مصاف تیم زنیت سن پترزبورگ می‌رود. اسامی بازیکنان اعزامی به این مسابقات به این شرح است: علی غلام‌زاده، مبین عشایر ، طاها شریعتی، عارف محمد علیپور، امیرحسین اسماعیل‌زاده، احمدرضا جلالی، احمد دواسر، علی باقری، محمد شریفی، امیرحسین خدامرادی، محمد قادری، ارشیا عباسی، حسین نخودکار، علیرضا اسد‌آبادی، محمد غبیشاوی، سامان رنجبر، یونس دلفی، الهیار صیادمنش و سعید آهنی.
برادر همسر کفاشیان در اردوی تیم ملی چه می‌کرد؟!
اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در امارات پر بود از حاشیه؛ اردویی که در نهایت دیروز (شنبه) به پایان رسید و ملی‌پوشان هم  به تهران بازگشتند، اما سؤال‌ها در خصوص برگزاری این اردو از فدراسیون فوتبال بسیار است. سؤالات متعددی در خصوص این اردو و اتفاقات پیرامون آن وجود دارد. یکی از این سؤال‌ها به حضور مصطفی طباطباییان، مسئول امور مالی فدراسیون در دبی بازمی‌گردد. فردی که با نسبت فامیلی با علی کفاشیان، رئیس ‌قبلی فدراسیون وارد فوتبال شد و همچنان او را با سمت «برادر همسر کفاشیان» در فدراسیون فوتبال می‌شناسند. طباطباییان در حالی به ‌عنوان مسئول امور مالی فدراسیون فوتبال همراه با تیم ملی به اردوی دبی رفت که کی‌روش در دومین روز اردو او را به تهران بازگرداند. او البته همراه با جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، مهرداد خانبان و آرین قاسمی از اردوی تیم ملی بیرون شد و همه راهی فرودگاه شدند تا به تهران بازگردند، اما از این بین فقط طباطباییان به تهران بازگشت. دستیاران ایرانی کی‌روش هم در حالی که در دبی ماندند، تا آخرین روز اردو حق حضور کنار تیم را نداشتند که دلیل این موضوع هنوز نامشخص است.
شکست تراکتورسازی در اولین حضور تازه واردها
تراکتورسازی تبریز که اردوی تدارکاتی خود را در تهران برپا کرده عصر دیروز در دیداری تدارکاتی به مصاف پارس جنوبی جم رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. امید عالیشاه و احمد نوراللهی، دو بازیکن جدید تراکتورسازی که از پرسپولیس به عنوان بازیکن سرباز به این تیم پیوسته‌اند به صورت کامل بازی کردند. البته نوراللهی در لحظات پایانی بازی مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.
شجاعی به پاناتینایکوس می‌رود؟!
رادیو ورزش یونان از قرار داشتن نام مسعود شجاعی در فهرست نهایی سرمربی تیم پاناتینایکوس جهت جذب در ماه جاری میلادی خبر داده است. مدیر فنی باشگاه پاناتینایکوس هم‌اکنون فهرستی از بازیکنان مورد نیاز تیمش را که از سوی اوزونیدیس تهیه شده‌اند را در اختیار دارد. در این فهرست دو نام سرشناس همانند مسعود شجاعی و تولمپارمو وجود دارند. امکان انتقال قرضی یک بازیکن برای خط میانی تیم پاناتینایکوس با توجه به شرایط مالی این تیم امکان‌پذیر است.