kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

برگزاری باشکوه مراسم چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی

مراسم چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی با حضور جمعی از علاقه مندان به آن مرحوم و چهره‌های شناخته شده ورزشی برگزار شد.



مراسم چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی از ساعت ۹ صبح دیروز بر سر مزار وی و با حضور گسترده مردم و پیشکسوتان کشتی آغاز شد. پیشکسوتان کشتی نظیر علی‌اکبر حیدری دارنده مدال نقره المپیک، خیرالله امیری، علی نوری، محمد خوش‌جان، جواد روحانی، بابایی و غیره و بسیاری دیگر از پیشکسوتان کشتی به همراه تنی چند از مسئولان نظیر رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، علیرضا حیدری، رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی، محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، بهرام افشارزاده مشاور این فدراسیون، حسن غفوری فرد، رئیس سابق تربیت بدنی، آرش میراسماعیلی، قهرمان سابق جودو، بهنام ابوالقاسم‌پور و مسئولان شهرری نیز در این مراسم حضور داشتند.
این مراسم مهمان دیگری نیز داشت، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز دیروز در مراسم حضور داشت و دقایقی نیز در وصف صفات اخلاقی جهان پهلوان تختی سخنرانی کرد. وی گفت: با وجود اینکه ۴۹ سال از درگذشت تختی گذشته است، هر ساله مردم و علاقمندان به او بر سر مزارش حاضر می‌شوند. مرحوم تختی در عرصه پهلوانی یک نمونه و الگو بود و در کنار آن در عرصه قهرمانی نیز نام‌آورترین ورزشکار ایران بود.
سلطانی‌فر افزود: او در عرصه قهرمانی نیز مدال‌های فراوانی را در رقابت‌های المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی برای کشورمان به دست آورد و با ۷ مدال رنگارنگ همواره از پرافتخارترین ورزشکاران ایرانی بود. او در زمینه جوانمردی، فروتنی و احترام به مردم زبانزد و الگوی همه قهرمانان و پهلوانان است.
وی با اشاره به جایگاه والای تختی میان مردم گفت: عشق به پهلوانی و جوانمردی ریشه در فرهنگ مردم ایران دارد و انشاءالله این روحیه کماکان ادامه داشته باشد.