kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
گرامیداشت حماسه 9 دی در سراسر کشور

9 دی روز پایان زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود



در سالگرد حماسه یوم‌الله 9 دی مردم انقلابی ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور با برگزاری تجمعات پرشوری ضمن گرامیداشت این روز با فریادهای خود تاکید کردند «خیانت فتنه‌گران هرگز فراموش نخواهد شد و ملت انقلاب و رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت » همچنین در این روز شخصیت‌ها و فعالان سیاسی با حضور در مساجد، دانشگاه‌ها و در جمع مردم استان‌ها و شهرستان‌ها به بررسی ابعاد فتنه 88 و 9 دی پرداختند.
به گزارش خبرنگار کیهان در قم، تجمع بزرگ حوزویان به مناسبت آغاز دهه بصیرت قبل از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله سید احمد خاتمی از اعضای خبرگان رهبری، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم حضور داشتند.
گفتنی است در این تجمع هزاران تن از طلاب، علما، اساتید و اقشار مختلف مردم با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق و فتنه‌گر، هیهات منا الذله و حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است ضمن اعلام بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری برائت خود را از فتنه‌گران اعلام و خواستار برخورد قضایی با عاملان فتنه شدند.
۹ دی روز پایان یافتن زهر فتنه
 با پادزهر بصیرت بود
تجمع بزرگداشت هفتمین سالروز یوم‌الله نهم دی صبح پنجشنبه با حضور طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان رضوی صبح پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: 9 دی مردم با خشمگینی از دشمنان و فتنه‌گران در صحنه حضور پیدا کردند و این روز را می‌توان روز تجلی قدرت حق و امتداد عاشورا و عاشورائیان دانست.
وی در ادامه افزود: 9 دی روز پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت و تجدید میثاق با ولایت بود، زیرا همه مردم به معنای واقعی کلمه از همه اقشار با توجه به احساس مسئولیتی که می‌کردند در حماسه 9 دی با تولی نسبت به حق و تبری از دشمنان و برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در صحنه حضور یافتند.
رئیسی تصریح کرد: حضور مردم در حماسه 9 دی حیرت‌انگیز بود زیرا مردم نه با بخشنامه و نه با دستورالعمل وارد میدان شدند، بلکه از روی احساس مسئولیت در صحنه حاضر شدند و از حماسه 9 دی برای همیشه باید به عنوان یک حماسه گرامی یاد شود.
شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی در بیانیه‌ای، این روز را نماد نفوذناپذیری و ولایت‌مداری ایرانیان دانستند و بر اتحاد و استقامت در سایه ولایت فقیه تاکید کردند.
دشمنان از براندازی ناامید شده‌اند
آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در همایش جبهه پایداری با عنوان «9 دی احیای انقلاب اسلامی» که عصر پنج‌شنبه در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد با بیان اینکه حضرت امام تصریح کرد که فقه اسلام بخش اعظمش مربوط به مسائل اجتماعی است، گفت: خدا نعمتی به ما داده که نظیر آن را سراغ نداریم آنهم نعمتی با این عزت، اقتدار و دوام؛ گاهی چنین حرکت‌هایی فقط چند صباح ادامه داشت و تمام می‌شد لذا وقتی حرکت امام شروع شد برخی از سیاستمداران فکر می‌کردند این نهضت دوامی ندارد در حالیکه ما امروز نزدیک به چهلمین سالگرد انقلاب هستیم و هر روز هم بر قدرت آن افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آنچنان وسعت یافته که دشمنان از اینکه بتوانند این نظام را براندازند کاملاً ناامید شده‌اند لذا اولین وظیفه ما در مقابل این مسئله این است که دستاورد انقلاب را که به بهای خون صدها هزار شهید به دست آمده حفظ کنیم و این کمترین وظیفه ما است چرا که کسی خواب تشکیل حکومت اسلامی را هم نمی‌دید و این حکومت دست ما امانت است؛ چقدر باید ناتوان باشیم که نتوانیم آن را نگه داریم. متاسفانه چنین خطری فی‌الجمله وجود دارد که آثار آن را کمرنگ می‌کند.
علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت و از فعالان سیاسی در برنامه دست خط این هفته با اشاره به فتنه 88 و عاملان و دست اندرکاران این فتنه گفت: ما چشم خود را روی چه می‌بندیم؟ اینها توبه نکردند، تازه توبه کنند من نمی‌دانم چه می‌شود. اینها می‌خواستند یک نظام را ساقط کنند و از هر کودتاگری کودتاگرتر بودند.
وی ادامه داد: هنوزهم حاضر به این نیستند که در مقابل این نظام و رهبری به خاک بیفتند و توبه کنند. از چه باید دفاع کنیم؟ از اینکه برخی از این‌ها بیرون هستند تعجب است که هنوز بیرون هستند.
9 دی روز تبدیل شدن تهدیدها به فرصت  
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت یوم‌الله 9 دی در بندرعباس گفت: اگر امام(ره) فرمودند ما در جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم، در فتنه 88 نیز ارتباط برخی چهره‌های ظاهرالصلاح با دشمن بیرون را شناختیم.
وی افزود: در تاریخ 9 دی‌های زیادی داشته‌ایم. 13 آبان هم خود یک 9 دی است. روزی که با پشتیبانی فراگیر مردمی، آمریکا مبهوت شد و پایگاه توطئه‌اش تعطیل شد. 9 دی روز تبدیل شدن هزینه‌ها به فایده و تبدیل شدن تهدیدها به فرصت است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «حافظه تاریخی ملت» سرمایه بزرگی است، گفت: اگر دشمن نمی‌تواند کوچکترین تعرضی به ملت ما داشته باشد و اگر امروز دشمن در سوریه فریاد استیصال سر می‌دهد، به دلیل آن است که الگوی کربلای 4 و 5 در حافظه تاریخی ملت ما باقی مانده است.
جلیلی گفت: در فتنه حتی اگر یک طرف امیرالمومنین علیه‌السلام باشد، قرآن را سرنیزه می‌کنند تا فضا را غبارآلود و در دل‌ها تردید ایجاد کنند؛ حتی اگر سپاه امیرالمومنین پشت خیمه‌های دشمن رسیده باشد.
9دی تکلیف کسانی که قصد خیانت داشتند را مشخص کرد
الیاس نادران و غلامرضا مصباحی مقدم از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و همچنین سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری پیرامون موضوع «9 دی تجلی بصیرت، ولایت‌مداری و نفوذ ناپذیری» به بحث و بررسی پرداختند.
الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این برنامه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، 9 دی عاشورای انقلاب اسلامی است افزود: اساسی‌ترین اتفاقی که در عاشورا افتاد این بود که مرزبندی بین حق و باطل، دین‌داران و دنیاطلبان و برای همه کسانی که به نوعی بهانه داشتند که نمی‌دانند مرز حق و باطل کجاست وضعیت را روشن کرد.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 9 دی مرزبندی‌ها را بطور دقیق مشخص کرد، ادامه داد: این حماسه تکلیف خائن از خادم و کسانیکه قصد خیانت به ملت را داشتند روشن کرد و مثل همیشه که انقلاب اسلامی مدیون خون اباعبدالله‌حسین است در اینجا هم بیرق و خیمه اباعبدالله به داد این انقلاب و ملت رسید.
سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در این برنامه گفت: فتنه ماجرای بزرگی با ابعاد مختلف داخلی و خارجی بود که ساحت‌های مختلفی از جامعه و نظام را تحت تاثیر خود قرار داد. حضور مردم در 9 دی در ظاهر غبار فتنه را شست و کنار گذاشت اما آیا اگر ظاهر فتنه تمام شده باطن آن امکان تکرار ندارد؟
غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس نیز در این برنامه گفت: در پی این رخداد، یک احساس ناامنی جدی در کشور خصوصاً در تهران حاکم شد که تقریبا طولانی هم شد و منجر به تعطیلی بازارها، رکود کسب و کار و افت فعالیت‌های اقتصادی کشور شد. در بلند مدت نیز دشمنان نظام فتنه را بهانه کردند و به حساب فتنه ملت ایران را تحت تحریم‌های شدید قرار دادند.وی با بیان اینکه هدف دشمنان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران بود خاطر نشان ساخت: فتنه آثار ناگوار اقتصادی و اجتماعی کوتاه مدت و بلند مدت داشت و ضربه‌ای به حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران زد که تا مدت‌ها در سطح منطقه و جهان باقی ماند.
وی با تاکید براینکه باید از فتنه عبرت و تجربه بگیریم افزود: کسانی که معتقدند فتنه تمام شده باید از آنها سوال کرد که آیا حادثه عاشورا هم تمام شده است؛ مبارزه حق و باطل و فتنه پدیده‌ای است که در ادوار مختلف و در نقش‌ها و شکل‌های متفاوت ظاهر می‌شود و خیلی جاها هم به هم نزدیک است.
طعنه به حماسه ۹دی انتقام‌گیری اشرافیت
 از مستضعفان است
مهرداد بذرپاش نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع مردم اسلامشهر با اشاره به فتنه گفت: دیروز این مردم بزرگ آتش فتنه 88 را خاموش کردند و امروز بی‌رمقی و خستگی برخی از دولت‌مردان، به اندازه دوران فتنه کام‌ها را تلخ کرده است.
وی همچنین تاکید کرد: طعنه به 9 دی انتقام‌گیری اشرافیت از مستضعفان است.
همچنین به گزارش فارس حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز  با اشاره به سالروز نهم دی، اظهار داشت:  نهم دی ماه پاسخ محکم و قاطعی به حرمت‌شکنان باورهای دینی و اعتقادات مردم بود و نشان داد که اعتماد و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی برخاسته از اعتقادات دینی و تبلور پشتیبانی عملی از ولایت فقیه بود و فضاسازی و خباثت دشمنان داخلی و خارجی به نتیجه‌ای نخواهد رسید و با سیل خروشان و چند میلیونی انسان‌های دلداده و بصیر که خاطرات بهمن 57 را مجددا زنده کرد، مواجه شدند.
خبر دیگر اینکه کانون همبستگی فرزندان شاهد طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: ما یادگاران و وارثان شهدا در آستانه سالگرد یوم الله 9 دی ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام و شهدا با رهبر و پدر معنوی‌مان عهد می‌بندیم تا پای جان مدافع آرمانها و ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی بمانیم.
گناه بزرگ فتنه‌گران ایجاد هزینه برای نظام است
رئیس قوه قضائیه نیز  در همايش يوم‌الله ٩ دی و يادواره شهدای روحانی آمل كه در مصلای اين شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مسئولی که در دل فتنه نامه بی‌سلام به رهبر انقلاب می‌فرستد بصیرت را درک نکرد، گفت: گناهان بزرگ فتنه‌گران ایجاد هزینه برای نظام است.
به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی  در این مراسم اظهار داشت:  فتنه‌گران در درون کشور با بهانه‌های واهی و با ادعای صیانت از آرای مردم می‌خواستند رای مردم را تصاحب و مسیر انتخابات را عوض کنند و قطعا پشت سر این فکرها اهداف دیگری هم نهفته بود.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: فتنه‌گران با ادعای دموکراسی به دنبال خودکامگی بودند؛ دمکراسی ساز و کارهای خودش را دارد. کسی که وارد انتخابات می‌شود، یعنی اصول انتخابات و نظام را پذیرفته است. نظام برای انتخابات و برای شکایات از انتخابات قانون دارد.
آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: امروز که به عقب برمی‌گردیم و به حمایتی که کشورهای غربی از این فتنه‌گران کردند، نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنها عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند و می‌خواستند نه از راه‌هایی که مدعیان دموکراسی ادعا دارند، بلکه با زور انتخابات را به مسیر دیگری ببرند.
9 دی حرکت خودجوش و بدون بخشنامه
آیت‌الله کاظم صدیقی نیز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در مسجد لولاگر تهران با بیان اینکه در فتنه 88 مارقین، قاسطین و ناکثین حضور داشتند، گفت: در فتنه 88 ما شاهد حضور افرادی بودیم که سابقه خوبی در انقلاب داشتند، اما مثل طلحه و زبیر شدند و جوان‌هایی حضور داشتند که درست تشخیص ندادند.
به گزارش فارس، آیت‌الله صدیقی اظهار داشت:  فتنه 88 داخلی نبود بلکه از بیرون پی‌ریزی شده بود و با کلیدواژه تقلب نیز آغاز شد و با استفاده از شبکه‌های تبلیغاتی و ماهواره‌ای بمباران تبلیغاتی عظیمی را به‌پا کردند.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان  اینکه 9 دی از آستین اراده الهی بیرون آمد، اظهار داشت: 9 دی بدون هیچ بخشنامه‌ای صورت گرفت و یک حرکت کاملاً خودجوش بود؛ چراکه فتنه‌گران بعد از اردوکشی‌های خیابانی و قانون‌شکنی، نادیده گرفتن شورای نگهبان و ولایت، زمینه‌ای را فراهم کرده بودند تا به امام حسین(ع) اهانت کنند.