kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

هنرمندان 36 کشور اعلام کردند که «مرگ بر آمریکا» جهانی شده است(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» با معرفی برگزیدگان و تقدیر از نادر طالب‌زاده به عنوان چهره برتر استکبارستیزی در تالار اصلی حوزه هنری برگزار ‌شد.



سید مسعود شجاعی طباطبایی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امروز شعار مرگ بر آمریکا، جهانی شده است چراکه این اتفاق را در سومین دوره مرگ بر آمریکا به وضوح دیدم  که حضور هنرمندان 36 کشور این موضوع را تأیید می‌کند.
سردار رسول سنایی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این مراسم یادآور شد: مرگ بر آمریکا درسی است که ما باید از تاریخ بیاموزیم؛ به عنوان مثال قذافی برای اعتمادسازی توان موشکی و نظامی را تقلیل داد و تأسیسات هسته‌ای‌ را متوقف کرد؛ بعد از حمله به لیبی، قذافی در لوله فاضلاب گیر افتاد.
براساس این گزارش، برگزیدگان این جایزه، به این شرح معرفی شدند: در بخش عکس، امیر مهدی نجفلو، حسن قائدی، آیدین تبریزی دخت فرد، امیر حسین کمالی، حسن حیدر پور و علی ابک، در بخش پوستر، لیلا نیرومند، محمدرضا غفاری، محمدصابر شیخ رضایی، وحید خاتمی، یوکسِل جِنگیز از ترکیه، نوشین افتخاری، عباس محمد جو، در بخش کاریکاتور، سجاد رافعی، لوک دِشمایکِر از بلژیک، گوران دیواک از صربستان، حسین باوی، موریسیو پارا هِرا از کلمبیا و محمد نصیر از اندونزی.
به گزارش فارس، همچنین حامد زمانی به دلیل تولید آثار هنری نشان شجاعت گرفت.
حسن قائدی که برنده بخش عکس این رویداد هنری شد، پس از دریافت جایزه گفت: اکنون سوریه شلمچه است و تمام رسانه‌های دنیا نیز این را می‌دانند اما نکته عجیب اینجاست که به ما برای حضور در سوریه و ثبت رشادت‌های رزمندگان مجوز نمی‌دهند. چگونه رسانه‌های خارجی می‌توانند در خندق‌های حزب‌الله عکاسی کنند ولی ما نمی‌توانیم.
در این مراسم نمایشگاه آثار برگزیده که به 130 اثر می‌رسد در گالری خانه عکاسان و ابوالفضل عالی افتتاح شد.