kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

فتنه 88 به روایت سه کتاب جدید(اخبار ادبی و هنری)

آیین رونمایی از سه عنوان كتاب با موضوع فتنه 88 با عناوین «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه 88» «كتاب عكس با موضوع فتنه 88» و «اصلاحات و براندازی نرم» كه به همت موسسه فرهنگی هنری مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.


 در این مراسم، علیرضا مختارپور دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور نیز در سخنانی عنوان كرد: از اواخر سال 88، كار تالیف آثار مختلفی درباره فتنه شروع شد و آثار متعددی نیز تاكنون در این زمینه تالیف شده است. این آثار در قالب چند دسته با موضوع ثبت وقایع روزمره، مستندسازی وقایع، تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در بصیرت‌افزایی، روشنگری و مهار فتنه، بررسی ریشه تاریخی فتنه، نقش دشمنان انقلاب در خلق فتنه و تبیین شخصیت‌ها و عناصر سازنده فتنه پرداخته‌اند و البته هنوز هم جای آثار زیادی در این زمینه خالی است.
مختارپور در ادامه با طرح این سوال كه «آیا فتنه پایان پذیرفته یا خیر و اساسا آیا فتنه پایان‌پذیر است یا نه؟» گفت: اگر انقلاب اسلامی را یك موجود زنده بدانیم كه حركت و تاثیرپذیری داخلی و خارجی دارد، همواره با آفت‌هایی درونی و بیرونی مواجه است. انقلاب اسلامی ما با این وصف تا زمانی كه زنده و پویا است به خاطر به خطر افتادن منافع سیاسی و اجتماعی مستكبران، با دشمنی آن‌ها روبروست، دشمنی كه هرگز نمی‌خوابد و بیدار است. دشمنی دشمن هرگز پایان‌پذیر نیست و كارش نیز چیزی جز طراحی فتنه نیست.
وی تاكید كرد: سرنوشت كشور ما در گرو پیروی مردم از رهبر بزرگ و انقلابی عصر ماست كه با افتخار می‌گوید كه انقلابی است و از همه خواص نیز انتظار انقلابی بودن دارد. به باور من تا زمانی كه یاد حضرت امام(ره)، موج خون شهدا، خلوص و صدق نیت خانواده شهدا وجود دارد و جوانان بابصیرت در جامعه حضور دارند، ما اسیر نقشه دشمن نخواهیم شد و این انقلاب می‌تواند روزهای بهتری را در نسل‌های بعدی خود مشاهده كند.