kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

خواندنی از ورزش ایران


*تیم هندبال شهرداری کاشان در آخرین دیدار خود در تورنمنت بین‌المللی هلند پیروز شد و به مقام هفتمی دست یافت. تیم شهرداری کاشان نماینده ایران در تورنمنت بین‌المللی هلند در دیدار رده‌بندی مقابل نماینده لتونی با حساب 25 بر 27 پیروز شد و به مقام هفتم این رقابت‌ها دست یافت.تیم شهرداری کاشان در این رقابت‌ها دو شکست برابر تیم باشگاهی OCI هلند و نماینده پرتغال، یک تساوی مقابل نماینده استونی و یک پیروزی در مصاف با نماینده لتونی را در کارنامه دارد.
* رقابت‌های تنیس روی میز تور ایرانی در اراک با قهرمانی نیما عالمیان خاتمه یافت. در دیدار نهایی این رقابت‌ها که ظهر دیروز برگزار شد، نیما عالمیان به مصاف سجاد حسینی رفت و در یک بازی یکطرفه موفق شد حریف را 4 بر صفر شکست بدهد. عالمیان در مرحله نیمه‌نهایی توانسته بود افشین نوروزی را 4 بر یک مغلوب کند. رقابت‌های تنیس‌روی‌‌میز تور ایرانی در اراک در حالی برگزار شد که نوشاد عالمیان، بهترین پینگ پنگ‌باز کشورمان در آن حضور نداشت.
* در حالی که قرار است انتخابات فدراسیون 14 دی ماه برگزار شود، مجید مشایخی از حضور در انتخابات انصراف داد و به نفع علیرضا صفارزاده (رئیس اسبق این فدراسیون) کناره‌گیری کرد.انتخابات فدراسیون پهلوانی سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود و 28 کاندیدا برای تصدی پست ریاست  این فدراسیون با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
* در رقابت‌های شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان که در قطر برگزار شد سارا سادات خادم‌الشریعه تنها بانوی نماینده کشورمان در دور‌های نهم تا دوازدهم با رقبای خود روبرو شد. او در دور نهم به تساوی رسید، در دور دهم شکست خورد، در دور یازدهم حریفش را مغلوب کرد و در دور دوازدهم نیز به تساوی رضایت داد و در مجموع با کسب 7/5 امتیاز به کار خود پایان داد. خادم‌الشریعه بدین ترتیب توانست رتبه ارزشمند چهارم را به خود اختصاص بدهد.
* از دیدارهای معوقه هفته اول لیگ برترهندبال دو دیداربرگزار شد که طی آن تیم‌های  توسعه بافق و هیات هندبال مرودشت پیروز آن دیدارها بودند. نخستین دیدار میان دو تیم نیروی زمینی ارتش و هیات هندبال مرودشت بود که در تالار هندبال برگزار شد که این بازی پر برخورد با نتیجه 23 بر 22 به سود تیم هیات هندبال مرودشت به پایان رسید. عباسعلی اکبری و فرامرز می آبادی سرپرست و دبیر فدراسیون هندبال نیز این بازی را از نزدیک تماشا کردند. این بازی با حضور اندک تماشاچیان همراه بود. در دیگر رقابت بیتا سبزوار مهمان توسعه و عمران بافق بود که این بازی با نتیجه  30 بر 24 به سود تیم بافق به پایان رسید. هفته نهم لیگ برتر هندبال به گفته رییس سازمان لیگ هندبال سه شنبه 14 دی ماه پیگیری خواهد شد.