kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    توقیف 20 هزار لیتر گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان: معاون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی زاهدان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. عامری ادامه داد: در بازرسی از این کامیون 20 هزار لیتر گازوئیل فاقد مدارک قانونی کشف و ضبط شد. وی گفت: در این رابطه یک نفوذ دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
فوت در اثر گلوله محیط‌بان
همدان- خبرنگار کیهان: یک مرد روستایی در منطقه حفاظت شده «نشر» همدان توسط محیط‌بان هدف گلوله قرار گرفت و سپس از 18 روز بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست داد. پرونده این قتل در مراجع قانونی تحت رسیدگی قرار دارد. حادثه تیراندازی 19 آذرماه گذشته رخ داده است.
کشف تریاک بر روی آب
سرویس شهرستان ها: فرمانده درياباني هرمزگان گفت : دريابانان فرماندهي هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتي مطلع شدند قاچاقچيان قصد دارند يك محموله بزرگ مواد مخدر را با استفاده از يك شناور صيادي از استان همجوار شرق هرمزگان بارگيري و آن را در بندرعباس تخليه كنند.
سرهنگ «ميرشمسي» افزود: بلافاصله پس از كسب اين خبر، اكيپي از ماموران پايگاه‌هاي درياباني قشم، بندرعباس و اداره مبارزه با موادمخدر درياباني استان به مسير حركت قاچاقچيان اعزام و پس از تعقيب و مراقبت شناور قاچاقچيان را حين ورود به آب هاي هرمزگان متوقف كردند.
وی ادامه داد: ماموران دریابانی در بازرسي از اين شناور، 535 كيلو و 960 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در پوسته و بدنه شناور جاسازي شده بود، كشف کردند.
سرهنگ میرشمسی گفت: دراین عملیات 3 قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
جاسازی تریاک در تنه درخت
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی کهنوج استان کرمان گفت:مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب محموله مواد مخدر را که با یک دستگاه کامیون حامل بار چوب از رودبار جنوب به کهنوج و از آن جا به استان فارس در حال حمل بود، متوقف کردند.
سرهنگ رضا فیروزبخت افزود: در بازرسی از این کامیون 323 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در تنه درختان جاساز شده بود، کشف کردند
وی تصریح کرد: یک متهم دراین رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
بارشتر به مقصد نرسید
بیرجند - ایرنا: فرمانده انتظامی فردوس گفت: ماموران هنگام کنترل محورهای این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون عبوری، 18نفر شتر قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.
سرهنگ محمد هوشنگی افزود: مأموران باغستان این تعداد شتر را که بدون مجوز دامپزشکی بود، کشف کردند.
وی اظهار کرد: در این ارتباط خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.
معاون عملیات فرمانده انتظامی لرستان گفت: یک آشپزخانه صنعتی مواد مخدر در کوهدشت شناسایی و متلاشی شد.
انهدام آشپزخانه مواد مخدر صنعتی
خرم آباد- خبرگزاری فارس: معاون عملیات فرمانده انتظامی لرستان اظهارداشت: در راستای اجرای طرح پاکسازی محله‌های آلوده در سطح استان یک آشپزخانه مواد مخدر صنعتی در شهرستان کوهدشت شناسایی و منهدم شد.سرهنگ حسین نجفی با بیان اینکه طرح پاکسازی محله‌ها در خرم آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز به اجرا درآمد اظهارداشت: دراین عملیات 13 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند
حسین نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، اظهار داشت: در راستای طرح پاکسازی محله‌های آلوده در سطح استان لرستان این طرح در 5 شهرستان خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز اجرا شد که در این راستا 26 کیلو و 800 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: دراین عملیات 108 نفر دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شده‎اند.
تصادف پراید با سرویس مدرسه
اصفهان- ایرنا: برخورد یک خودروی سرویس مدرسه(پژو) با یک دستگاه سواری پراید در اردستان اصفهان موجب زخمی شدن هفت نفر از جمله شش دانش آموز شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: این حادثه در شهرک امام حسن(ع) اردستان رخ داد.
دکتر غفور راستین گفت: در این حادثه هفت نفر شامل سه دختر، سه پسر و یک مرد میانسال مصدوم شدند که پس از دریافت خدمات درمانی اولیه در محل، بوسیله آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی اردستان انتقال یافتند.
پلمب 2 تالار عروسی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لاهیجان از پلمب دو واحد تالار عروسی متخلف به دلیل برگزاری مراسم عروسی مختلط در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمود قاسمی افزود: این تالارها اقدام به برگزاری عروسی مختلط کرده بودند.به گفته وی ، برگزاری مراسم عروسی به صورت مختلط از لحاظ قانونی ممنوع است.
متادون کودک را کشت
مشهد- ایرنا- قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از جان باختن یک کودک 2 ساله بر اثر مصرف شربت متادون در این شهر خبر داد و گفت: این دومین حادثه از این نوع طی چهار گذشته در مشهد است.کاظم میرزایی افزود: تحقیقات قضایی در خصوص این حادثه آغاز شده و تا نتیجه قطعی ادامه خواهد یافت.
وی اظهار کرد: جسد برای بررسی بیشتر و انجام آزمایشات سم شناسی به پزشک قانونی منتقل شد.میرزایی ادامه داد: چهارم دی ماه سال جاری نیز خوراندن شربت متادون به جای استامینوفن؛ دختر هشت ساله را به کام مرگ کشانده بود.
برخورد قطار با عابر پیاده
شهر قدس- خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس اظهار داشت: مرد 40 ساله‌ای هنگام عبور از عرض ریل، با قطار تهران ـ تبریز در ایستگاه شهید ملکی شهرقدس برخورد کرد که عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.
علی رزاقی افزود: پس از دریافت این خبر نیروهای عملیاتی ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و با حضور عوامل کلانتری راه‌آهن، حادثه را صورتجلسه و جسد را به آرامستان بهشت فاطمه انتقال دادند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس تصریح کرد:این چندمین بار است که چنین حوادثی در محدوده ایستگاه شهید ملکی رخ می‌دهد.
توقیف 5 تن چوب جنگلی
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی رودبار گیلان گفت: ماموران انتظامی رستم‌آباد هنگام پایش وسایل نقلیه در مسیر جاده قدیم رستم‌آباد ـ رشت به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ بابک علیزاده به کشف 500 اصله چوب جنگلی در بازرسی از خودروی مذکور اشاره کرد و افزود: پنج تن چوب جنگلی قاچاق از این دستگاه کامیون ضبط شد.
وی با اشاره به دستگیری راننده خودروی حامل چوب جنگلی قاچاق، بیان کرد: متهم مذکور با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شده است.