kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
وزیر تعاون وعده داد

کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر تحت پوشش بیمه سلامت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز نگهداری معتادان ملارد، گفت: افراد کارتن خواب و معتادین متجاهر، گروه‌هایی که از خانواده طرد شده‌اند یا در اثر فقر و اعتیاد بی‌خانمان هستند، مشمول صدور بیمه سلامت خواهند شد.
علی ربیعی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای صدور بیمه سلامت برای این افراد انجام شده است، افزود: هر تعداد از این افراد که دفترچه سلامت نداشته باشند در این طرح قرار خواهند گرفت و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و حتی براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزیر کشور برای افراد فاقد هویت هم کارت شناسایی صادر خواهد شد تا در طرح بیمه سلامت قرار گیرند.
ربیعی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی نگهداری معتادان از بیمه معتادان استفاده می‌شود، افزود: افرادی که در طرح بیمه سلامت قرار می‌گیرند در صورتی که مراحل درمانی آنها به صورت متادون درمانی باشد در همین مراکز روش‌های درمانی صورت می‌گیرد و سایر درمان‌ها هم از طریق بیمه سلامت و با هدایت به بیمارستان‌ها انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در سراسر کشور موظف شده است کارتن خواب‌ها را جمع آوری و به مراکز مناسب انتقال دهد، افزود: شهروندان چنانچه کارتن خواب و معتاد متجاهر را مشاهده کردند می‌توانند با شماره تلفن 66762087 -021 تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهند تا ماموران اورژانس اجتماعی این افراد را به مراکز مناسب منتقل کنند.
وزیر تعاون گفت: چنانچه خیرین قصد دارند در این زمینه فعالیتی انجام دهند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 90190 مشارکت‌های مردمی واریز کنند.