kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
فروش مجوز روزانه طرح ترافیک در پایتخت متوقف شد

افزایش زمان و محدوده طرح ترافیک از امروز تا سه‌شنبه

با پیش بینی پایداری هوا و افزایش ذرات آلاینده در تهران و شهرهای صنعتی و پرجمعیت از امروز، زمان و محدوده اجرای طرح ترافیک پایتخت تا روز سه شنبه افزایش یافت و فروش مجوز ورود روزانه به محدوده طرح متوقف شد.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  به مهرگفت: با اعلام و تصمیم کمیته اضطرار شهر تهران با توجه به افزایش آلاینده‌ها در آسمان شهر تهران، از امروز محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد افزایش پیدا خواهد کرد و  اجرای این طرح براساس مصوبه تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
سردار محمدرضا مهماندار افزود: بر این اساس، زمان طرح ترافیک نیز تا ساعت ١٩ افزایش خواهد داشت، از این رو خودروهایی که قصد ورود به محدوده زوج و فرد را دارند بایستی دارای طرح ترافیک باشند در غیراین صورت توسط دوربین‌های نصب شده در این محدوده و البته عوامل پلیس راهور تهران بزرگ حاضر در محل، اعمال قانون خواهند شد.
به گفته مهماندار، ماموران راهور در اجرای این  طرح حضور مستمر و فعال  خواهند داشت و ضمن جلوگیری از ورود خودروهای غیرمجاز با خودرهای فاقد معاینه فنی، پلاک مخدوش و دودزا تشدید برخورد و اعمال قانون خواهند کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز علاوه بر افزایش زمان و محدوده طرح ترافیک از توقف فروش مجوز طرح ترافیک روزانه پایتخت از امروز تا سه شنبه خبر داد.
ناصر مهردادی با اشاره جلسه روز پنجشنبه کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا به منظور جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها با توجه به پیش بینی شرایط پایداری هوا برای روز شنبه، افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد کلیه فعالیت واحدهای شن و ماسه از امروز ممنوع شود.
پیش بینی شرایط ناسالم هوا
 در شهرهای صنعتی و پرجمعیت
سازمان هواشناسی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل پایداری هوا و افزایش تردد وسایل نقلیه در روز شنبه، شرایط آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت اصفهان، اراک، تهران و کرج به شرایط ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی می‌رسد. از این رو توصیه می‌شود از تردد غیرضروری و فعالیت در فضای آزاد اجتناب شود.
ریزش احتمالی بهمن در جاده‌های کوهستانی استان تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران نیز با اعلام افزایش نسبی دما طی امروز و فردا، نسبت به احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات استان تهران هشدار داد.
بر این اساس به کوهنوردان و رانندگان  توصیه شده است با توجه به روند افزایش دما و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان تهران، هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی اقدامات ایمنی لازم را مورد توجه قرار دهند.