kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
سخنگوی آتش نشانی تهران خبر داد

گاز گرفتگی در مجتمع ۲۰ واحدی و آتش‌سوزی در انبار بزرگ لوازم خانگی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گاز گرفتگی در یک مجتمع ۲۰ واحدی و آتش‌سوزی در انبار بزرگ لوازم خانگی خبر داد.



سیدجلال ملکی به مهر گفت: بامداد پنجشنبه، حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان واقع در بزرگراه رسالت، خیابان دبستان به نیروهای سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد و نیروهای سه ایستگاه در محل حاضر و کار امدادرسانی به افراد را در دستور کار قرار دادند.
ملکی افزود: در یک ساختمان پنج طبقه که ۲۰ واحد مسکونی در آن وجود داشت، در تمام طبقات و راهروها گاز مونوکسید کربن پخش شده و همین موضوع مشکلاتی را برای ساکنان این ساختمان ایجاد کرده بود.
وی با اشاره به اینکه در این ساختمان 40 نفر سکونت داشتند که با احتیاط و با کمک نیروهای سازمان آتش نشانی از محل خارج شدند، گفت: در این حادثه پنج نفر شامل سه زن، یک کودک چهار ساله و یک نوزاد دو ماهه دچار گازگرفتگی شده بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گفته ملکی، پس از بررسی کارشناسان سازمان آتش نشانی، مشخص شد که دودکش اصلی مشعل موتورخانه این ساختمان به دلایل نامعلومی از جای خود خارج شده است.
آتش‌سوزی در انبار بزرگ لوازم خانگی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین از وقوع آتش‌سوزی بزرگ در یک انبار لوازم خانگی در محدوده خیابان جمهوری خبر داد.
سیدجلال ملکی افزود: این حادثه غروب پنجشنبه در انبار یک فروشگاه لوازم خانگی به وسعت ۲۰۰ متر واقع در خیابان جمهوری، ابتدای خیابان جمال زاده رخ داد که در این انبار لوازم خانگی از قبیل گاز، یخچال، ماشین لباسشویی و ... نگهداری می‌شد.
ملکی ادامه داد: در این حادثه کالاهای موجود در انبار به طور کامل آتش گرفته و زمان ورود آتش نشان‌ها به محل، آتش در حال سرایت به سایر مغازه‌های اطراف بود.
وی با بیان اینکه آتش نشان‌ها عملیات خود را از دو طرف آغاز کردند و با تلاش آنها حریق تحت کنترل درآمد، افزود: در این عملیات شهروندی مصدوم نشد و تنها یکی از آتش نشان‌ها از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شد ضمن اینکه میزان خسارت‌های مالی این حادثه قابل توجه بود.