kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

خواندنی از ورزش ایران


* تیم نوجوانان ایران این روزها در اردوی آمادگی به سر می‌برد تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در میانمار و پس از آن قهرمانی نوجوانان جهان در بحرین آماده کند.20 بازیکن دعوت شده به این اردو زیر نظر محمد وکیلی، سرمربی تیم‌ ‌نوجوانان، از 6 دی ماه وارد ششمین مرحله اردوی آماده‌سازی خود شدند. ششمین مرحله از اردوی تیم ملی نوجوانان ایران تا 21 دی ماه ادامه خواهد داشت. این‌ در حالی است که که مسئولان فدراسیون والیبال در تلاش هستند تا مقدمات برگزاری  اردویی تدارکاتی و برون‌مرزی در بهمن ماه را برای شاگردان وکیلی فراهم کنند تا بتوانند در مسابقاتی بین‌المللی و دوستانه خود را محک زده و کادر فنی به نقاط ضعف و قوت تیم خود پی ببرند.
* ترکیب 12 بازیکن اعزامی مسابقات انتخابی قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال که از دوم تا نهم بهمن‌ماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود، مشخص شد. مهدی مظلومی، مجتبی کمالی، همایون عسگری، امیررضا احمدی، رضا عیوضی، مهدی ماندگاری، پیمان میزان، سیدمحمد موسوی، کعبه عمیر، محمدحسن سیاری، علی کریمی و مهدی عباسی 12 بازیکنی هستند که از سوی کادر فنی به این مسابقات دعوت شده‌اند.حسن پالار، سرمربی‌ و مسعود فلاح به ‌عنوان مربی هدایت این تیم را برعهده خواهند داشت. رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال با حضور هفت تیم ایران، ژاپن ، عربستان، استرالیا، تایلند، هند و چین از دوم تا نهم بهمن ماه در بانکوک تایلند برگزار خواهد شد.
* سیدمصطفی کریمی رئیس فدراسیون ناشنوایان میزان بدهی این فدراسیون را 700 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش‌مان بر این است تا قبل از پایان سال، این بدهی را پرداخت کنیم. وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های ورزش ناشنوایان در آینده افزود: به دنبال آن هستیم تا تعداد رشته‌های ورزش ناشنوایان را از 15 رشته به 20 رشته افزایش دهیم. البته این موضوع  در حال‌ بررسی است و اگر به نتیجه‌ لازم برسیم این کار را انجام خواهیم داد.
*دکتر ملک محمدی رئیس‌کمیته پزشکی و پزشک تیم‎های ملی فدراسیون کشتی در خصوص آخرین وضعیت ابوالفضل آرمیده گفت: با توجه به تأکید فدراسیون کشتی، روند درمانی ابوالفضل آرمیده دارنده مدال برنز کشتی آزاد نوجوانان آسیا که متأسفانه به بیماری وخیمی مبتلا شده است، به صورت لحظه به لحظه و دقیق پیگیری می‎شود.وی ادامه داد: از روز 30 آذرماه مرحله سوم شیمی درمانی وی شروع شده و خدا را شکر وضعیت جسمانی آرمیده با وجود شیمی درمانی خوب است.
* فضل‌الله‌ باقرزاده‌ رئیس ‌فدراسیون شمشیربازی برای حضور موفق و کسب مدال اسلحه اپه ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو گفت:‌ برای این منظور جلسه مشترکی با کمیته فنی فدراسیون داشتیم و قرار شد برای این رشته بزودی یک مربی خارجی جذب کنیم .رئیس‌فدراسیون شمشیربازی همچنین از جذب یک مربی تراز اول ایرانی که در حال حاضر هدایت تیم ملی اسلحه فلوره کویت را به عهده دارد، خبر داد و گفت:‌ محمد میر محمدی سال‌ها هدایت تیم ملی کویت را به عهده داشته و از حدود دو سه ماه قبل برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده و تا پایان سال همه کارهای خود را در کویت پایان داده و تمام مدت در کنار تیم ایران خواهد بود.به گفته باقرزاده ،‌تیم ملی اسلحه سابر مردان نیز از حضور پیمان فخری بهره مند می‌شود زیرا ایران با همراهی این مربی موفقیت‌های خوبی در بازی‌های اینچئون و المپیک 2016 ریو را بدست آورده است.