kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف انبار محموله قاچاق
جیرفت- خبرگزاری فارس: رئیس‌تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت اظهار داشت: با اطلاع پلیس این شهرستان از محل انبار قاچاق لوازم خانگی در جیرفت، ماموران به همراه گروهی بازرسان از تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام شدند.
محمد مشایخی افزود: در بازدید از این انبار بیش از 900 عدد انواع لوازم خانگی کشف و مجموع این کالای قاچاق بعد از حمل به پلیس کالای قاچاق جیرفت تحویل قاضی تعزیرات شد
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش مالی این محموله را 700 میلیون تومان برآورد کرده‌اند.
توقیف 30 هزار لیتر گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی سراوان به یک دستگاه‌تانکر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ احسانعلی آذر پودینه ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروی سنگین 30 هزار لیتر گازوئیل بدون مدارک معتبر قانونی کشف کردند.
وی تصریح کرد: دراین رابطه یک قاچاقچی دستگیر وبه مراجع قضائی معرفی شد.
آتش به خودرو پنبه افتاد
سمنان- خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از آتش‌سوزی یک خودروی تریلر در محورسمنان-دامغان خبر داد و گفت: میزان زیادی از پنبه‌های این تریلی در آتش سوخت.
سعید اسماعیل پور ادامه داد: راننده تریلر برای جلوگیری از پیشروی آتش به سایر قسمت‌ها بلافاصله کابین خودرو را از قسمت حمل بار جدا کرده تا آتش به سایر قسمت‌ها آسیب نرساند.
وی گفت: علت بروز این حریق توسط کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.
عملیات خاموش سازی کامل این آتش سوزی حدود 2 ساعت طول کشید و درآن به کسی آسیب نرسید
21 کیلو هروئین در خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج از کشف 21 کیلوگرم هروئین از 2 دستگاه خودرو پژو 405 در عملیات پلیس خبر داد.
سرهنگ شاهپور بهرامی اظهار‌داشت: ماموران پلیس کهنوج از عبور یک محموله مواد مخدر که از زاهدان به مقصد هرمزگان بارگیری شده بود مطلع شدند.
وی افزود: ماموران در محور کهنوج بندرعباس دو دستگاه خودرو پژو 405 را شناسایی و آنها را متوقف ساختند.
فرمانده انتظامی کهنوج تصریح کرد: با کشف 21 کیلوگرم هروئین در بازرسی از خودروها، دو متهم دستگیر و دو خودرو توقیف که به مراجع قضایی معرفی شدند.
‌تانکر حامل سوخت به مقصد نرسید
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرماندهی انتظامی شهرستان دلگان اظهار داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون‌تانکردار مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
سرهنگ احمد ثمره حسینی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 14 هزار و 500 لیتر گازوئیل کشف شد
وی گفت: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری کلاهبردار ۳ میلیارد تومانی
بهشهر- خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد مشکوک فردی در یکی از مناطق مسکونی بهشهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مهراب ریاحی افزود: ماموران فرد مظنون را تحت نظر قرار دادند و با هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کردند.
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی دریافتند، این فرد متهم به اختلاس و کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی از یک موسسه مالی و اعتباری در شهرستان نکا و تحت تعقیب مقامات قضائی است که با تغییر هویت در این منطقه مخفی شده است.جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
کسب مال از طریق شرکت صوری
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامي استان اصفهان گفت: در پي شكايت فردي مبني بر اينكه يك نفر با وعده شراكت و ايجاد يك شركت پخش لوازم يدكي خودرو مقدار 12 ميليارد ريال وجه نقد از وي دريافت كرده و هيچ شركتي ايجاد نكرده بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان نائين قرار گرفت .
سرتیپ عبدالرضا آقاخاني افزود: با بررسي‌هاي انجام شده توسط ماموران و بدست آوردن مستندات لازم فرد كلاهبردار دستگير شد.
وی گفت: فرد كلاهبردار هنگامي كه با مستندات پليس روبرو شد، به كلاهبرداري 12 ميلياردي از شاكي اعتراف و انگيزه خود را كسب مال اعلام كرد.فرمانده انتظامي استان اصفهان افزود: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم بر‌ای سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.
برداشت از حساب باجناق
 رشت- خبرنگار کیهان: رئیس‌پليس فتا گیلان گفت: در پي ارجاع یک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي شهروند گیلانی مبني بر اینکه از حساب اینترنتی وی، مبلغ 180 میلیون ریال بصورت غيرمجاز برداشت شده، موضوع در دستوركار پليس فتا اين استان قرار گرفت.  
سرهنگ «ايرج محمد خاني» افزود: با تحقيقات از مالباخته و پي جويي فني و پليسي، عامل برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب بانكي شهروند گیلانی كه مردي 35 ساله ساکن رشت و باجناق وي بود، شناسايي و دستگير شد.  
وي ادامه داد: متهم با كشف رمز دوم كارت بانكي مالباخته در طي دو سال، 180 میلیون ریال به صورت نقدي، هزار و 228 فقره خرید شارژ و 180 فقره خرید اینترنتی غيرمجاز انجام داده است.
حمل 358 کیلو تریاک با تریلر
اهواز- خبرگزاری تسنیم: جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: بیش از ۳۵۸ کیلو و720 گرم تریاک از یک تریلردر ورودی اهواز کشف و راننده آن دستگیر شد.
سرهنگ سید محمد صالحی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام ضربتی تحویل گیرنده مواد مخدر را در شهرستان رامشیر شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: 2 سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
گلوله پلیس کمانه کرد
جیرفت- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان عنبرآباد گفت: تعقیب و‌گریز گشت پلیس با یک دستگاه خودرو فاقد پلاک، به کشته شدن راننده متخلف منجر شد.
سرهنگ محمود بیدشکی افزود: راننده یک دستگاه خودرو «ام وی ام» بدون پلاک که با 2 سرنشین دیگر قصد زیرگرفتن ماموران گشت نیروی انتظامی شهرستان عنبرآباد را داشت پس از ناکامی از اقدام خود متواری و تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان عنبرآباد نخست به راننده خودرو متخلف دستور ایست می‌دهند اما وی بدون توجه اقدام به فرار و از شهر خارج می‌شود.وی گفت: ماموران نیروی انتظامی به تعقیب این خودرو در خارج شهر ادامه داده و پس از شلیک چند تیر هوایی برای اخطار، لاستیک خودرو را هدف می‌گیرند اما به دلیل ناهمواری جاده، گلوله پس از برخورد با زمین، کمانه و به راننده 27 ساله اصابت کرد.وی با بیان اینکه 2 سرنشین این خودرو بازداشت شدند، گفت: راننده مجروح نیز به درمانگاه عنبرآباد منتقل شد اما به علت شدت جراحات ناشی از برخورد گلوله فوت می‌کند.