kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
برخلاف بعضی اظهارنظرها

جمعیت ایران در سال‌های اخیر کاهش نیافته است

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت، گفت: جمعیت ایران در سال‌های اخیر افزایش یافته است.


همدان- خبرنگار کیهان:

محمد اسلامی در «همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک» در دانشگاه علوم پزشکی همدان، افزود: جمعیت ایران، برخلاف بعضی اظهارنظرها، در 5 تا 6 سال اخیر کاهش نیافته است و تا 30 سال دیگر هم این اتفاق نخواهد افتاد اما نرخ باروری کمتر از حد جایگزینی، در طول زمان تأثیر خود را نشان خواهد داد.
وی یادآور شد: تعداد تولدها هر سال نسبت به سال قبل در کشور افزایش یافته و در سال 94 نیز، یک میلیون و 195 هزار نفر، به جمعیت ما افزوده شده است.
اسلامی اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده، این نتیجه به دست آمد که بیشتر افراد موجود در سنین ازدواج تمایل به داشتن دو یا سه فرزند دارند اما باید شرایط برای آنها مهیا و نیازهایشان رفع شود.
وی خاطرنشان ساخت: این نتایج و تمایل بیشتر افراد به فرزندآوری بیش از یک مورد، باید مد نظر برنامه‌ریزان قرار گرتفه و در تدوین سیاست‌های کلی جمعیت برای اجرایی شدن، لحاظ شود.
رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت، تأکید کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی استاندارد به زوج‌های جوان و در کنار آن توجه به سلامت بارداری مادران و سلامت نوزادان و کمک به درمان زوج‌های نابارور از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با اشاره به انجام 220 هزار سقط جنین القایی طی یک سال در کشور افزود: امیدواریم که در این راستا کلینیک‌های تخصصی مد نظر وزارت بهداشت حداقل در 17 دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور تا پایان امسال راه‌اندازی شود و آگاهی بخشی لازم درباره عواقب ناگوار سقط به مردم صورت بگیرد.
وی لزوم درمان ناباروری را یادآور شد و اضافه کرد: در صورت مراجعه زوجهای نابارور به مراکز درمانی و کلینیک‌های دولتی 850 درصد هزینه‌های درمان از سوی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و برای افراد نیازمند و محروم نیز بنیاد برکت 100 درصد هزینه‌ها را تقبل می‌کند.